Logo

It is currently 23 Sep 2017, 05:58

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
  Home theater: audio setups
08 Feb 2012, 14:24 

Aangezien ik er inmiddels wel aan toe ben mijn inmiddels bijna tien jaar oude Logitech Z-5500 set te vervangen voor iets beters leek het me aardig hier eens een topic over te starten.

Ik ben dus op zoek naar een mooie 5.1 audio setup die aan de laatste eisen voldoet qua receiver (zoals Dolby TrueHD, DTS HD etc.) en waarvan met name de satteliet boxen niet al te groot moeten zijn (geen grote staande pilaren dus, maar eerder wall-mountables of bookshelf speakers).

Wat hebben jullie zoal staan? Wat zijn de gangbare tips qua merken etc.?

Offline Profile  

Re: Home theater: audio setups
08 Feb 2012, 14:36 

Hmmm of helemaal geen losse speakers - de recensies van die Yamaha soundbar zijn ook erg goed: http://reviews.cnet.co.uk/home-cinema-p ... -50003785/

Offline Profile  

08 Feb 2012, 15:12 

Heb lang satellietjes gehad van Yamaha en ze klonken prima. Vorig jaar vervangen door een 5.1 set met zuilen van Jamo toen ik het goedkoop op de kop kon tikken, en zo'n grote kasten geven toch echt wel een veel voller geluid. Maar dat wilde je natuurlijk niet horen. Kan er verder niet veel over zeggen - die Yamaha's dateerden al uit 2001 of zo, maar vond ze alleszins goed. Uhm. M'n homecinema is zeer prominent aanwezig in de woonkamer, en dat stoort me niet. Moest ik het subtieler willen aanpakken zou ik ook zo'n soundbar overwegen.

Als reciever heb ik een Onkyo TX-NR509 en daar ben ik ook heel tevreden over. Is een relatief eenvoudig model, maar was een upgrade van een tien jaar oude versterker. Heeft alle aansluitingen en prutsmogelijkheden die ik maar kon wensen.

Offline Profile  

09 Feb 2012, 10:15 

Ja , had graag de ruimte gehad voor een paar mooie pilaren. Helaas heb ik een relatief kleine woonkamer in een jaren '30 woning met allerhande gekke hoeken en schouwen. Daar passen ze niet in en niet bij. En de vrouw wil dat niet. Die wordt uberhaupt al gek van al die sattelietspeakers die er nu staan (op plekken die voor mij al een compromis zijn, aangezien ik ze liever op een betere plek zou zetten/hangen). Die soundbar ziet er echt interessant uit, vooral ook qua geluidskwaliteit. Bij What HIFI was het zo te zien vorig jaar product van het jaar: http://www.whathifi.com/Review/Yamaha-YSP-2200.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]