Logo

It is currently 27 Jun 2017, 20:59

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Author Message
  Re: 10 Second Reviews - Deel 2
23 Sep 2011, 11:40 

Contagion:

mijn eerste keer in de bios dit jaar. not bad at all. geen actie maar toch de nodige spanning. één van de beste soderberghs van de voorbije jaren.

Offline Profile  

25 Sep 2011, 10:42 

Salt (2010)

Jammer van de overvloed aan ongeloofwaardige situaties en stunts. Verder is het namelijk best een aardige spionage thriller.

6/10

Offline Profile  

25 Sep 2011, 13:41 

Drive (Nicolas Winding Refn) 9/10
Zo'n heerlijke film hebben we in tijden niet meer gehad in de cinema. Deze film doet denken aan de glorietijden uit de jaren 70 en 80 toen genrefilms in Hollywood nog gedreven waren door karakter en mystiek. Het is een Deense regisseur die Hollywood hieraan herinnert. De regie, soundtrack en atmosfeer zijn om van te snoepen. Yummie indeed.

Last edited by blubear on 25 Sep 2011, 20:46, edited 1 time in total.

Offline Profile  

25 Sep 2011, 14:35 

Waar heb je hem gezien dan?

Offline Profile  

25 Sep 2011, 15:37 

jim2873 wrote:
Salt (2010)

Jammer van de overvloed aan ongeloofwaardige situaties en stunts. Verder is het namelijk best een aardige spionage thriller.

6/10

Ik vond hem ook best leuk: ga hem binnenkort nog eens kijken nu Jim Emerson op zijn blog een van de leukste actiescènes grondig heeft ontleed in een voorbeeldig video-essay.

Offline Profile  

25 Sep 2011, 19:38 

Camera Obscura wrote:

Speelde hier in België in avant-première voor een paar dagen vanwege de "BNP Paribas Film Days". Officieel komt ie pas in november denk ik. Dan ga ik nog eens zien :)

Ik zou de trailer wel vermijden aangezien die te veel prijsgeeft en de toon van de film compleet anders is.

Offline Profile  

25 Sep 2011, 20:28 

blubear wrote:
Camera Obscura wrote:

Speelde hier in België in avant-première voor een paar dagen vanwege de "BNP Paribas Film Days". Officieel komt ie pas in november denk ik.

Er is ook een 'screener'-versie die sinds vandaag de ronde doet op internet, voor wie echt niet tot november wil wachten. Uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, maar vreemd genoeg is dit niet de definitieve versie van de film: de muziek lijkt vooral te bestaan uit temp-tracks (met name veel nummers die van Trent Reznors THE SOCIAL NETWORK soundtrack zijn geleend), de aftiteling aan het einde ontbreekt geheel, en in de begintitels staat abuiselijk aangegeven dat Angelo Badalamenti de muziek heeft geschreven. Toch vond ik ook deze 'work-print' zeer indrukwekkend - wat een regisseur!

Offline Profile  

25 Sep 2011, 20:44 

Dr. Strangelove wrote:
blubear wrote:
Camera Obscura wrote:

Speelde hier in België in avant-première voor een paar dagen vanwege de "BNP Paribas Film Days". Officieel komt ie pas in november denk ik.

Er is ook een 'screener'-versie die sinds vandaag de ronde doet op internet, voor wie echt niet tot november wil wachten. Uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, maar vreemd genoeg is dit niet de definitieve versie van de film: de muziek lijkt vooral te bestaan uit temp-tracks (met name veel nummers die van Trent Reznors THE SOCIAL NETWORK soundtrack zijn geleend), de aftiteling aan het einde ontbreekt geheel, en in de begintitels staat abuiselijk aangegeven dat Angelo Badalamenti de muziek heeft geschreven. Toch vond ik ook deze 'work-print' zeer indrukwekkend - wat een regisseur!

Bwa, zou dit toch afraden. Lijkt me de film weinig eer aan te doen.
Raar wat de soundtrack betreft want die is volledig door Cliff Martinez en een paar retro 80ies nummes die je na het zien van de film niet meer uit je hoofd krijgt. Zoals College - A Real Hero en Kavinski - Nightcall. Net zoals "Hurdy Gurdy Man" niet meer los te koppelen is van "Zodiac"

Offline Profile  

25 Sep 2011, 22:56 

The Road - wat een overgewaardeerde kutfilm

Offline Profile  

26 Sep 2011, 00:00 

blubear wrote:
Camera Obscura wrote:

Speelde hier in België in avant-première voor een paar dagen vanwege de "BNP Paribas Film Days". Officieel komt ie pas in november denk ik. Dan ga ik nog eens zien :)

Ik zou de trailer wel vermijden aangezien die te veel prijsgeeft en de toon van de film compleet anders is.

Ah, okay. Realiseerde me niet dat je in België zat. Hoopte ergens op een vooruitgeschoven vertoning in NL.
Pfff, staat nu voor 3 november, lijkt ineens een eeuwigheid...

MdB wrote:
The Road - wat een overgewaardeerde kutfilm

Dat is een manier om het te zeggen, maar was er ook niet kapot van. ;)

Vorige week Colombiana nog gezien. Ik had even zin om stoom af te blazen en voldeed redelijk. Zoe Saldana is geweldig (in alle opzichten) en de film druipt van de stijl, maar regisseur Olivier Megaton stapelt de lompe cliché's zo op elkaar dat het alsnog een tamelijk vermoeiende ervaring werd. Hoeft niet perse erg te zijn, maar de film mist a) stunts, begint met een paar, maar verder niets b) iets gewaagds, edgy, weinig. c)een zweem van intelligentie of genre-referenties (buiten een obligate Scarface-poster, pleazzee).
Zesje, ook wel te verwachten viel voor iets uit de Luc Besson-stal en een regisseur met een naam als een stock character uit een slechte Transformers rip-off (om die inkopper maar even te maken).

Offline Profile  

26 Sep 2011, 12:25 

X-Men: First Class (2011)

Ben niet zo'n fan van de X-Men films maar heb me met deze nog heel aardig kunnen vermaken. Karakters blijven net als in de andere films wel weer oppervlakkig. Iedere keer als er een poging wordt ondernomen voor wat diepgang springt er weer zo'n mutant in beeld die ook zijn momentje nodig heeft. Toch prima popcorn entertainment.

7/10

Offline Profile  

26 Sep 2011, 14:25 

jim2873 wrote:
X-Men: First Class (2011)

Ben niet zo'n fan van de X-Men films maar heb me met deze nog heel aardig kunnen vermaken.

7/10

Hij deed mij vooral verlangen naar de onvermijdelijke grindhouse spin-off Erik Lensherr: Nazi Hunter, zodat Michael Fassbender ongeremd zijn ding kan doen als (pre-)Magneto. Of anders een variatie op Brokeback Mountain met Xavier en Magneto...

Offline Profile  

26 Sep 2011, 15:38 

Dr. Strangelove wrote:
Hij deed mij vooral verlangen naar de onvermijdelijke grindhouse spin-off Erik Lensherr: Nazi Hunter, zodat Michael Fassbender ongeremd zijn ding kan doen als (pre-)Magneto.
Image

Offline Profile  

26 Sep 2011, 19:32 

The Adjustment Bureau (George Nolfi - 2011), 5/10

Zotte scifi-romantiek, gebaseerd op een short story van Philip K. Dick, nog enigszins kijkbaar door enthousiaste rollen van Matt Damon, Emily Blunt en een creepy Terence Stamp als de grote opperhoncho van 'The Bureau'. Jammer, had hier toch wel bescheiden verwachtingen van.

Makers dwepen ook enorm met dat het een 'New York film' moest worden met unieke locaties, dat soort werk, terwijl de film voornamelijk bestaat uit glossy art deco interieurs, shots op Central Park en notabene het Vrijheidsbeeld. Man, wat heeft deze film een saaie gelikte look en dito production design gekregen. Sinds wanneer is New York zo saai geworden...

Offline Profile  

27 Sep 2011, 09:07 

Eddie and the Cruisers (1983, Martin Davidson)

Aardige muziekfilm over de fictieve 60's rock'n'roll band Eddie and the Cruisers, waarvan de leadsinger vroegtijdig overlijdt.
In de eighties wordt hun muziek herontdekt en gaat een journaliste op zoek naar de overgebleven bandleden en 'het verhaal' achter de dood van de zanger.

Uitstekende, charismatische rol van Michael Paré als Eddie die helaas wat weinig screentime heeft.
Leuke mix van genres (mystery, drama, music) en de Citizen Kane verhaalstructuur is misschien wat hoog gegrepen voor een film als deze, maar werkt grotendeels.
Hetzelfde geldt voor de muziek van John Cafferty, die erg leunt op die van Bruce Springsteen, maar gewoon doet wat het moet doen.

7/10

Offline Profile  

29 Sep 2011, 12:22 

tolpol wrote:
We Jam Econo: The Story of the Minutemen (2005) *****

We learned punk rock in Hollywood, drove up from Pedro.
We were fucking corndogs, we'd go drink and pogo.

Volop kippevel bij het tragische verhaal van D.Boon verteld via archiefbeelden, live-fragmenten, recente interviews met medemuzikanten en rondtourend door San Pedro en Mike Watt's herinneringen in Watt's van.

Eindelijk ook eens gekeken, inderdaad een prachtige docu. Must-see.

5 nov speelt Mike in Amsterdam, effe kijken denk ik.

Offline Profile  

11 Oct 2011, 13:25 

Zonnige groeten uit Sitges!

Tot hiertoe gezien :

4:44 Last Day on Earth (US, Abel Ferrara, 2011) 3/10
Hanezu (Japan, Naomi Kawase, 2011) 6/10
Arirang (Korea, Kim Ki-duk, 2011) 7/10
Guilty of Romance (Japan, Sion Sono, 2011) 8/10
Kotoko (Japan, Shinja Tsukamoto, 2011) 7/10
Milocrorze: A Love Story (Japan, Yoshimasa Ishibashi, 2011) 7/10
Gantz (Japan, Shinsuke Sato, 2011) 7/10
Sorcerer and the White Snake, the (China, Ching Tsu-tung, 2011) 6/10
Hell (Duitsland, Tim Fehlbaum, 2011) 8/10
Hara-Kiri: Death of a Samurai (Japan, Takashi Miike, 2011) 7/10
The Turin Horse ((Hongarije, Bela Tarr, 2010) 6/10
The Yellow Sea (Korea, Na Hong-jin, 2010) 8/10
The Raid (Indonesie, Gareth Evans, 2011) 8/10

Zal me later in de zon zetten met een biertje en meer over zeggen. Alleszins - brutale Indonesische actiefilm The Raid wordt volgens mij een grote publiekslieveling en ik verwacht een hype zoals met Ong Bak indertijd - vloeren vol bloed en ruggegraten die kraken als pakjes droge bami.

Edit: Heb de korte reviews in beter geschikte topics geplaatst. Had ze hier eerst een beetje vlug-vlug gepost.

Offline Profile  

12 Oct 2011, 15:23 

Inmiddels ook terug uit Sitges. Tussen de films door de zee in duiken (de temperatuur liep maandag en dinsdag op tot ruim boven de 30 graden). Niet verkeerd daar!

Wat de films betreft, veel overlap met Wim's programma. Even geen tijd voor uitgebreide bespiegelingen - misschien later nog wat neerpennen.
Hoogtepunt(en): The Bengali Detective en Scabbard Samurai.
Dieptepunt: De laatste Ferrara. Verschrikkelijk gewoon..

Offline Profile  

Re:
14 Oct 2011, 10:54 

tolpol wrote:
Attack the Block (UK, Joe Cornish, 2011) 8/10
Erg leuke Britse horrorkomedie waarin bloeddorstige aliens neerploffen in een appartementscomplex in een achtergestelde Londense buurt en het jonge geteisem hen met broodmessen, vuurpijlen en uhm - samoeraizwaarden te lijf gaat. Maakt de gestaag groeiende hype errond waar - amusant en loopt als een trein.

Vond hem wel aardig maar had er toch wel meer van verwacht. De humor kon me niet altijd bekoren. Nick Frost kwam af en toe wel heerlijk droog uit de hoek maar die momenten waren op 1 hand te tellen. Verder moest ik eigenlijk maar weinig lachen.

7/10

Offline Profile  

14 Oct 2011, 11:48 

Zag 'm in de zaal en die ging helemaal uit de bol - leuk sfeertje.

Nick Frost z'n rol in Attack the Block is niet veel meer dan een cameo, toch? Vond 'm erg grappig ten tijde van Spaced, Shaun en Hot Fuzz, maar heb er tegenwoordig niet meer zo'n lol in - hij staat eigenlijk steeds hetzelfde karaktertje te spelen en daar ben ik wat op uitgekeken.

Offline Profile  

14 Oct 2011, 12:22 

Hij komt een paar keer langs, meer bijrolletje dan cameo. Heb de film moederziel alleen gekeken met een kopje thee erbij, was misschien niet de juiste setting ;)

Offline Profile  

14 Oct 2011, 14:09 

Zag hem ook alleen thuis, op een computerscherm nog wel, maar mij kon hij zeker wel bekoren. Uitstekende en heel geestige combinatie van ouderwets vermaak met een hedendaags (en na de rellen in Londen zeer bijtijds) gevoel van 'social consciousness'. 8/10

Offline Profile  

17 Oct 2011, 10:01 

Capricorn One (1978)

Maffe toestanden, moeilijk serieus te nemen, maar qua entertainment valt er weinig op af te dingen. Elliot Gould is lekker op dreef en dat bijrolletje van Telly Savalas is ook geinig.

7/10

Offline Profile  

Re:
17 Oct 2011, 10:32 

hitch_fan wrote:
Wake In Fright (Ted Kotcheff, 1971)

Australische film uit 1971 die volgens de Australiers zelf een vergeten meesterwerk zou zijn. Zo ver zou ik niet willen gaan maar het is zeker een zeer goede film. De tagline(s) die op de originele filmposter te vinden zijn "Have a drink, mate? Have a fight, mate? Have some dust and sweat, mate? There's nothing else out here. " geven eigenlijk in vier zinnen weer waar de film over gaat. Zuipen, gokken, vechten en kangeroes afschieten in een godvergeten stuk Australie genaamd de Outback.
De film begint met een 180 graden pan van de camera die laat zien dat we ons in the middle of nowhere bevinden. We zien een treinstation bestaande uit een aantal planken en een schoolgebouwtje en dat is het dan. De hel op aarde. Onze hoofdrolspeler is een leraar die zich opmaakt voor een korte vakantie bij zijn vriendin in Sydney. Om daar te komen moet hij een tussenstop maken in Yabba, nog zo'n godvergeten oord waar je van verveling doodgaat. In Yabba maakt hij kennis met de gewoontes van de echte Australische man. En echte Australische mannen zuipen, gokken, vechten en schieten liever kangeroes af dan dat ze met vrouwen praten bijvoorbeeld. Goed voorbeeld doet volgen en onze leraar met zijn engelengezicht (hoofdolspeler Gary Bond lijkt verdacht veel op Peter O'Toole) stort zich dan ook vol enthousiasme in het verderf. Tot hij op een ochtend wakker wordt na wederom een nacht comazuipen en ontdekt dat sommige Australische mannen als ze dronken zijn ook wat moeite hebben met het onderscheid tussen man en vrouw.

Wake In Fright wordt prominent behandeld in de documentaire "Not Quite Hollywood" over Australische exploitation films van de jaren '70 en '80 en het is begrijpelijk waarom. Curieus genoeg is de film geregisseerd door de Canadees Ted Kotcheff die later roem zou vergaren door First Blood te maken met Stallone. De film is zeker een aanrader wat mij betreft of je moet problemen hebben met het zien van dierenleed in welk geval ik hem zou laten staan (het afschieten van de kangeroes is tijdens een echte jacht gefilmd en wordt zeer grafisch in beeld gebracht).
De Australische BD waarop ik de film heb gezien is qua beeld helaas van mindere kwaliteit, door overmatige filtering ziet het er niet meer uit als film. Jammer.

Was erg onder de indruk van deze 'vergeten klassieker', echt zo'n film die nog even door je hoofd blijft spoken. De Blu-ray is misschien niet perfect qua beeld maar voor een vrij obscure Australische film uit 1971 is het absoluut beter dan je zou verwachten. Wel jammer dat er geen Engelse ondertitels zijn, al was het zonder best goed te doen. Soms miste ik wat woorden, maar nooit in die mate dat er echt belangrijke dingen verloren gingen. Bij de hoofdpersoon kwam aan het eind van de film ook niet alles meer helder binnen dus misschien is het juist wel goed.

9/10

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_ ... lu-ray.htm

Offline Profile  

20 Oct 2011, 12:52 

Crazy, Stupid, Love (2011)

Wat is een goed Nederlands woord voor 'contrived'? Dat is de film vooral, heel erg contrived. Er zitten wel leuke momenten in maar dat waren vooral enkele scenes met Ryan Gosling en Emma Stone. De film draait echter vooral om Steve Carell en die was gewoon niet echt grappig. Tegenvaller, maar wel kijkbaar.

6/10

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next