Logo

It is currently 18 Nov 2017, 23:26

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next
Author Message
  10 Second Reviews - Deel 2
26 Oct 2009, 11:42 

Vorige topic bleek ondertussen al te groot om nog te kunnen modereren. Of zo. Daarom een kraaknet nieuw 10 Second Reviews-topic - laat je maar eens helemaal gaan.

Trouwens - best eerst 'ns zien of er al een ander topic bestaat om je reviews in te plaatsen, eventueel via de zoekfunctie. Maar! Laat je dus vooral helemaal gaan.

Vorige topic: http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=18

Offline Profile  

26 Oct 2009, 12:20 

Ja, ik zou ook graag zien dat reviews in de juiste topics terecht komen, en niet gelijk op gaan in dit topic (waar een titel alleen nog maar met de zoekfunctie is de achterhalen). De andere topics kunnen makkelijker worden doorgebladerd, terwijl ik mijzelf erop betrap dat ik dit topic nog nooit eens lekker heb lopen doorbladeren.
Maar het is ook niet altijd eenvoudig om een juist topic te kiezen. Zojuist heb ik een noir van Mankiewicz in het noir-topic gezet, maar dat had net zo goed bij het Mankiewicz-topic ondergebracht kunnen worden.
(dat is 7x het woord 'topic', 8x nu!)

Offline Profile  

26 Oct 2009, 12:42 

Journey to the Center of the Earth (2008) 8,5/10

Ik geloof dat deze film nogal de grond werd ingetrapt, maar ik vond hem ge-wel-dig! Destijds heb ik hem gemist in de bioscoop vanwege onze vakantie (hij heeft dus maar heel kort gedraaid), maar ik had hem graag in 3D in de bios willen zien. Thuis was het 3D-effect ook nog steeds wel voldoende trouwens.
Volgens mij is deze film onthaald als een volwassen film, maar het is gewoon een avonturen-kinderfilm. En op dat nivo is het een topper. Een aantal keren hebben we keihard moeten lachen, en de oudste dochter schoot voortdurend omhoog van schrik door het 3D-effect.
Het jochie dat al zo goed speelde in Tarabithia (en nu in de remake gaat spelen van Red Dawn) zet ook in deze film een geloofwaardige rol neer.

Offline Profile  

26 Oct 2009, 12:43 

Bogart-Fan wrote:
Maar het is ook niet altijd eenvoudig om een juist topic te kiezen. Zojuist heb ik een noir van Mankiewicz in het noir-topic gezet, maar dat had net zo goed bij het Mankiewicz-topic ondergebracht kunnen worden.

Soms is het inderdaad natte-vinger-werk, maak je zelf maar uit waar je 't wil plaatsen. Zou Somewhere in the Night zelf trouwens ook bij film noir gezet hebben, vind dat je zulke films beter benadert als genre-cinema dan als auteursfilms. Maar - dat maak je zelf maar uit - spoilt for choice.

Offline Profile  

26 Oct 2009, 13:45 

Insomnia (Erik Skjoldbjærg, 1997)
In dit geval had ik de remake eerder gezien en moet zeggen dat qua eindoordeel niet zoveel verschil zit tussen de remake en dit origineel. In de versie van Nolan is het einde wat spannender, maar die film is weer wat langdradig. Acteerwerk is degelijk, maar Stellan Skarsgård steekt daar ruim bovenuit. 7.5

Offline Profile  

27 Oct 2009, 10:31 

Homicide (David Mamet) (1991)

Eigenaardige film die begint als realistisch politie drama, dan overgaat in een mystery thriller en eindigt als slechte b-film. Zoals wel vaker met David Mamet vroeg ik me ook dit keer af wat hij nou eigenlijk wilde met de film, maar door de goed geschreven dialogen en het acteerwerk blijf je geboeid kijken.

Een Joodse detective (Joe Mantegna) werkt samen met zijn partner (William H. Macy) aan een zaak om een cop killer te pakken te krijgen. Tegelijkertijd raakt hij ongewild steeds meer betrokken bij een moord op een oudere Joodse vrouw. Al snel eist dit al zijn tijd op en wordt de eerste zaak langzaam aan verwaarloosd.

Het is mooi om te zien dat Mamet probeert om van de film een soort zelfstudie te maken met vragen over de eigen identiteit en hoe het is om Joods te zijn in een samenleving waar nog steeds onderhuids antisemitisme bestaat. Jammergenoeg wordt het uiteindelijk allemaal een beetje ongeloofwaardig en het einde vond ik ronduit slap. Van mij had hij bij het politie drama uit het eerste half uur mogen blijven. Dat had een meer conventionele, maar waarschijnlijk betere film opgeleverd.

7.5/10

Offline Profile  

28 Oct 2009, 01:09 

Von Ryan's Express (1965) 8/10

Het blijft een geweldige stoere-mannenfilm, over een ontsnapping uit een Italiaans kamp tijdens WO2, met Frank Sinatra in de titelrol.

Offline Profile  

28 Oct 2009, 19:10 

Be Kind Rewind (2008)

De minste van Gondry die ik tot nu toe gezien heb maar hij kijkt wel lekker weg en aan het eind is er zowaar nog wat filmmagie te bespeuren. Na het zien van de extra's kreeg ik ook nog wat extra waardering voor de film.

7/10

Offline Profile  

30 Oct 2009, 10:41 

This is It (2009)
Begint erg vermakelijk, zakt halverwege in als je beseft dat 'dit het is'. Er is dan geen spanning meer en Michael's boodschap voor vrede wekt vooral de lachers op de hand. Leuk voor de die-hard fan's.

Offline Profile  

30 Oct 2009, 13:21 

In de sneak:
Love Happens
De schrijver van een boek (Aaron Eckhart) over hoe belangrijk het is dat je goed omgaat met je verdriet in een rouw periode, geeft over het hele land lezingen. Zo ook in Seattle, de stad waar z`n eigen vrouw bij een auto ongeluk is omgekomen. Omdat hij daar steeds aan herinnert wordt wil hij zo snel mogelijk de stad weer verlaten. Tot hij Eloise (Jennifer Aniston) ontmoet, die `m weer de leuke kanten van het leven laat zien...

Inderdaad, zo voorspelbaar als die synopsis klinkt is de film ook. Het tempo is te veel te laag, er zit niet genoeg en drama in en de film kabbelt maar een beetje voort en het feit dat één van de acteurs in de bijrollen de beste rol van de hele film neer zet zegt natuurlijk al genoeg.
Eckhart is wel goed maar heeft niet echt goed materiaal om mee te werken en Jennifer Aniston doet nog steeds haar vertrouwde Rachel-uit-Friends ding.
Op z`n zachtst gezegd niet echt memorabel.

5,7/10

Offline Profile  

31 Oct 2009, 01:34 

tolpol wrote:
Bogart-Fan wrote:

Soms is het inderdaad natte-vinger-werk, maak je zelf maar uit waar je 't wil plaatsen. Zou Somewhere in the Night zelf trouwens ook bij film noir gezet hebben, vind dat je zulke films beter benadert als genre-cinema dan als auteursfilms. Maar - dat maak je zelf maar uit - spoilt for choice.

Topics in het Classic-gedeelte zijn vaak nog beter op acteur of actrice te zetten dan op regisseur. Bepalen voor mij veel meer Classic Hollywood dan de meeste regisseurs. Na het bekijken van The Roaring Twenties dacht ik, moet Raoul Walsh niet een apart topic hebben? Eigenlijk niet. Toch ook gewoon een vakman en journeyman, weliswaar één van het eerste uur (vanaf 1912 al geloof ik), maar toch.. Zijn wel uitzonderingen natuurlijk, maar je kan de meeste films inderdaad beter op genre zetten, of gewoon de film apart, als die het verdient in jouw ogen.

Offline Profile  

31 Oct 2009, 02:03 

Roi wrote:
This is It (2009)
Begint erg vermakelijk, zakt halverwege in als je beseft dat 'dit het is'. Er is dan geen spanning meer en Michael's boodschap voor vrede wekt vooral de lachers op de hand. Leuk voor de die-hard fan's.

This Is It (2009) 7/10

Ja, wat kan je er eigenlijk voor zinnigs over zeggen? Ik had verwacht in een bomvolle zaal te zitten, omdat de film immers maar heel kort draait en de reserveringen al ver vantevoren gedaan konden worden. Maar er waren amper 20 bezoekers, waarvan het gros trouwens rond de 15 jaar was. En de maker is dezelfde man die de High School Musical serie heeft gedaan, om het nivo en de doelgroep nog maar even te benadrukken.
Maar goed, Michael is een perfectionistisch muzikaal genie, ook al is het niet bepaald mijn smaak. Wat mij vooral een beetje irriteerde was het hoge 'we love you Michael'-gehalte, want de hele film door wordt dat geroepen. Al was dat natuurlijk te verwachten. Aan de andere kant was het best interessant om hem in een soort van pyamabroek met bomberjack (Michael in een bomberjack!) te zien oefenen voor de shows die er nooit zijn gekomen. En de muziek van de band (de sound op zich dus) was gewoon heel goed.

Offline Profile  

31 Oct 2009, 10:55 

Lijkt me een vreselijke film die ik ga mijden als de pest. Het ziekelijke gedweep met Michael Jackson begint me echt danig de keel uit te hangen. En van dat zoete "we love you, heal the world, make peace not war" krijg ik uitslag. This is (sh)it!!

Offline Profile  

31 Oct 2009, 22:35 

Cronos (Guillermo del Toro, 1993)
Op zich een origineel vampier verhaal, al had men er wel wat meer uit kunnen halen. Zowel het plot als de personages hadden wel wat verder uitgediept mogen worden. Het ziet er allemaal erg mooi uit zoals bij eigenlijk alle films van Del Toro, (bijna) al zijn films hebben een bepaalde sfeer die mij goed bevalt. Geen horror masterpiece zoals de hoes je doet geloven, maar wel een prima debuut. Vond het sowieso geen echte horrorfilm en ook de hoes heeft nogal een misleidende afbeelding. 7.2

Offline Profile  

02 Nov 2009, 00:55 

Baby Face (pre-release version)
Vorige maand heb ik de originele theatrical release gezien en daar was op bepaalde momenten zeker aan te merken dat er in geknipt en dat het een gecensureerd product was.
De pas een aantal jaren geleden ontdekte uncut versie,zoals de film dus was voordat ie naar de censor ging, is in 2005 opgenomen in de Library of Congress (als belangrijk film historisch document) en staat ook op de Forbidden Hollywood volume 1 box.
Het resultaat is een totaal andere film dan de gecensureerde versie. Er zijn zowel kleine,subtiele verschillen als hele grote verschillen waardoor de hele toon van de film veranderd. Eén van de belangrijkste verschillen is een compleet ander einde, dat nogal abrupt komt op een moment dat je het eigenlijk helemaal niet verwacht. Maar achteraf gezien past dit einde veel beter.
Ik ben blij dat ik deze versie ook heb kunnen. De film is zonder censuur absoluut beter.

8,5/10

Offline Profile  

02 Nov 2009, 23:11 

The Incredible Hulk (2008) 6/10

Als sensatiecinema werkt het wel tijdens de actiescenes - gelukkig maar want op elk ander gebied is het een mislukking. Hielp ook mee dat de Blu-Ray er fantastisch uitziet en klinkt - bij aftiteling bleek dat de onderburen al een halfuur op m'n deur stonden te bonzen. Trouwens - door middel van montage wordt de Hulk na de finale vergeleken met het vrijheidsbeeld - what the fuck was that all about? M'n onderburen hadden evenmin een idee.

Offline Profile  

02 Nov 2009, 23:30 

tolpol wrote:
The Incredible Hulk (2008) 6/10

Als sensatiecinema werkt het wel tijdens de actiescenes.

Mwah - vond het niet zo spannend om twee screensavers elkaar te lijf te zien gaan.

Offline Profile  

02 Nov 2009, 23:59 

Ha...herkenbaar...dat geluid is inderdaad niet normaal zo hard! Was een van mn eerste Blu Rays die ik zag en ik heb echt de gehele speelduur met een glimlach op mn gezicht gezeten. Erg mooi beeld en zeer tof geluid. Verhaal stelt echt niets voor maar ik vond het toch wel een zeer vermakelijk spektakel! Pure no-brainer maar wel een hele leuke.

Offline Profile  

03 Nov 2009, 00:22 

Red-Headed Woman
De redenen waarom films uit de Pre-Code periode zo leuk en vermakelijk ten opzichte van de films die werden gemaakt in de periode dat de Production Code wel van kracht was, is al direct duidelijk in de eerste scenes van Red-Headed Woman.Verleidelijke shots van onze hoofdrolspeelster Jean Harlow (die een krachtige vrouw speelt die bewust vreemd gaat om aan een zo rijk en belangrijk mogelijke man te komen), scherpe dialogen en seksueel getinte uitspraken. Maar wel op een speelse manier waardoor het geheel erg luchtig blijft.
Deze film bevat dus echt alles wat een Pre-code Hollywood film zo ontzettend genietbaar maakt.

8,8/10

Offline Profile  

03 Nov 2009, 00:25 

Dr. Strangelove wrote:
Mwah - vond het niet zo spannend om twee screensavers elkaar te lijf te zien gaan.

De finale is de minst leuke actiescene - al had het wel wat om zo nu en dan een autowrak naar je gezicht gesmeten te krijgen - maar de achtervolging in de favela en de actiescene op de campus vond ik wel intens.

Offline Profile  

03 Nov 2009, 11:20 

This Is It (Kenny Ortega, 2009)
Erg dubbel gevoel aan overgehouden. Als documentaire (als je This is It al zo kan bestempelen) een behoorlijke tegenvaller. Het zijn eigenlijk alleen beelden van de repetities met daartussen mierzoete reacties van fans en crew, dat laatste vond ik nogal een storende factor. De beelden van de repetities zelf wisten me wel positief te verrassen, man wat was Michael nog in topvorm! Zang en dans waren prima en hij was een erg perfectionistisch, het moest een knaller van een afsluiter van zijn indrukwekkende carrière worden. Je zag hem af en toe genieten als een klein kind en hij leek er ook echt plezier in te hebben, niet enkel iemand die de optredens moest geven om geld binnen te halen. En die shows, ik denk echt dat het onvergetelijke concerten waren geworden. Wat dat aan gaat was het pijnlijk om te zien, wetende dat het concert waar ik in januari naartoe zou gaan nooit gaat plaatsvinden. De aankondiging gister dat This is It toch langer gaat draaien is geen verrassing aangezien het een enorme hit is geworden, wel een behoorlijk misleidende marketingcampagne. 6.0

Offline Profile  

04 Nov 2009, 12:26 

The X-files: I want to believe - 2008

Er kwam een vriend over de vloer en die wilde graag een Blu Ray zien. De nieuwe X-files film was net binnen dus die maar even bekeken. Tjongejonge.....wat een afknapper. Ik durf dit niet eens een film te noemen, eerder een lange aflevering van de x-files. Er zit totaal geen spanning of spectaculairs in. Amper mysterie...tenminste....het interesseerde me geen reet wat er allemaal gebeurde want het was zo slap. Ik snap er echt niets van waarom ze het zo hebben gedaan? De eerste x-files film vond ik erg leuk. Daar zat ook veel meer in qua spanning, actie en mysterie. Deze film zit ook vol met cliche's dat het niet leuk meer is. En niets buitenaards of onverklaarbaar....ja....een helderziende....duh.... Ik had ook lang niet altijd het idee naar een Blu Ray te kijken. Zeer grote tegenvaller. Toch niet helemaal slecht maar ik had er gewoon veel meer van verwacht. Een film en geen slappe lange aflevering.

5.0

Offline Profile  

04 Nov 2009, 12:41 

Ik had exact hetzelfde gevoel, voor mij denk ik de tegenvaller van vorig jaar. Chris Carter is helemaal zijn doel voorbij geschoten, hij wou nieuwe (jongere) personen interesseren voor de serie, ben bang dat hij die mensen enkel afschrikt met dit gedrocht.

Offline Profile  

06 Nov 2009, 13:55 

Hellboy II: The Golden Army

Op Blu Ray gezien en dat was echt een feest! De special effects, de make-up, de vecht scènes....van zeer hoog niveau. Zo had de nieuwe Star Wars reeks eruit moeten zien. Heb er alle vertrouwen in dat The Hobbit geweldig gaat worden. Dit is echt Blu Ray demo materiaal. Vond het jammer dat ie afgelopen was. Ook leuk om te zien dat er allerlei verwijzingen in zitten naar oude "monsters" zoals enkele creaturen van Ray Harryhausen. Verhaal stelt niet veel voor maar dit is top entertainment. Hellboy leek er trouwens wat slanker uit te zien. Leuk, leuk, leuk...

9.0

Offline Profile  

06 Nov 2009, 16:52 

Triumph des Willens
Leni Riefenstahl maakte in 1935 deze propagandafilm voor nazi-Duitsland, waarin een massale partijbijeenkomst van de NSDAP in vol ornaat wordt getoond.
Ik kon niet helpen dat ik dit een ontzettend intrigerende en knap gemaakte film vond. De nare figuren zoals Josef Goebbels, Heinrich Himmler en de Führer natuurlijk daargelaten. De beelden van de talloze strak georganiseerde parades in combinatie met close-ups van individuen werken betoverend. Dit alles laat zien wat voor fantastische cineaste Riefelstahl was. Tevens werkt het schrijnend, wetend welke gruwelen de nazi's teweeg hebben gebracht. Niettemin een fraai tijdsdocument.

World War 1 in Colour
De beelden uit de Eerste Wereldoorlog zijn we gewend in zwart-wit te zien. Ditmaal heeft een team van computertechnici de korrelige beelden ingekleurd. Dat geeft meteen een verfrissend beeld van een strijd die aanstaande woensdag precies 91 jaar geleden werd beëindigd. De zes episodes tellende serie kent een thematische opbouw en belicht daarmee aspecten die mij voorheen nog onbekend waren. Een waardevolle toevoeging zijn de interviews met stokoude veteranen, waaronder de recent overleden Harry Patch die een persoonlijk beeld geven van de strijd. Dit alles laat de oorlog minder tot het 'grijze' verleden behoren.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 443 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next