Logo

It is currently 19 Oct 2017, 19:59

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message

28 Jan 2010, 10:08 

Merci voor de info en adviezen...

Misschien dan toch maar eerder naar de tv-schermen kijken...persoonlijk vind ik 3000 EURO uitgeven voor beamer, speler en scherm niet echt een probleem alleen is mijn wederhelft het daar niet zo mee eens...

Hoe dan ook, wat ik ook ga aanschaffen in HD, het zal altijd beter zijn dan waar ik het nu mee moet doen (gewone tv van ongeveer 40 cm en een budget dvd-speler).

Offline Profile  

28 Jan 2010, 11:12 

Met een totaalbudget van 1500 euro denk ik ook dat je beter een goeie plasma koopt - Melzz, Matt en Vincent lijken alledrie in hun nopjes met hun Panasonic. Heb 'm in de MM van Hasselt zien staan, en vond 'm er ook prima uit zien - kostte daar rond de 900 euro, dacht ik. Met een projector kan je natuurlijk groter, maar om eenzelfde beeldkwaliteit te hebben zal je er toch meer aan moeten spenderen. Blijft 600 euro over van je budget - een degelijke Blu-Ray speler heb je al zeker voor 200 euro, en dan kan je nog 400 euro spenderen aan zo'n surround-setje met versterker - tenminste, ik veronderstel dat je zoiets nog niet in huis hebt.

Offline Profile  

28 Jan 2010, 12:20 

tolpol wrote:
Met een totaalbudget van 1500 euro denk ik ook dat je beter een goeie plasma koopt - Melzz, Matt en Vincent lijken alledrie in hun nopjes met hun Panasonic. Heb 'm in de MM van Hasselt zien staan, en vond 'm er ook prima uit zien - kostte daar rond de 900 euro, dacht ik. Met een projector kan je natuurlijk groter, maar om eenzelfde beeldkwaliteit te hebben zal je er toch meer aan moeten spenderen. Blijft 600 euro over van je budget - een degelijke Blu-Ray speler heb je al zeker voor 200 euro, en dan kan je nog 400 euro spenderen aan zo'n surround-setje met versterker - tenminste, ik veronderstel dat je zoiets nog niet in huis hebt.

Klopt...en dan heb ik nog geen Blu-Ray-films...

Mmmm...zie ook dat hier Plasma wordt aangeraden ipv LCD...hier eens even rondkijken wat de pro's en contra's zijn...

Offline Profile  

28 Jan 2010, 12:32 

tolpol wrote:
Melzz, Matt en Vincent lijken alledrie in hun nopjes met hun Panasonic.

Ben ook erg tevreden met mijn Pana plasma.

Offline Profile  

14 Feb 2010, 22:57 

Vreemd fenomeen. Ik zat de dvd van Blue te kijken van AE. Het menu wordt niet goed getoond op mn scherm en ook tijdens een extra vallen de ondertitels weg. Hieronder een screenshot van het menu:

http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/bluer2vsr1.htm

De onderste letters vallen volledig weg, dus menu, extras etc. Dit heb ik nog bij geen enkele dvd gehad. Mn Blu-Ray speler staat afgesteld op origineel beeldformaat, dus zoals het bedoeld is. Hij rekt dus niet 4:3 automatisch op naar 16:9. Ook als ik mn aspectratio verander op mn tv, veranderd er niets. Stop ik de dvd in mn computer dan is het wel gewoon goed te zien. Heel vaag. Hij blaast het beeld op, vreemd.

Weet iemand een oplossing?

Offline Profile  

14 Feb 2010, 23:13 

Mijn Blu-rayspeler doet hetzelfde met alle Chaplin-dvd's van Mk2: boven- en onderkant van het beeld worden weggesneden, en ook de menu-opties onderaan het scherm verdwijnen daarmee. Op m'n computer en m'n Philips dvd-speler gaat het prima (met dezelfde tv). Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

Offline Profile  

14 Feb 2010, 23:44 

Heb je ook een Sony BDP-S350?

Tijdens de film zelf trouwens geen probleem, ook sommige extra's zie je gewoon goed. Maar wat je zegt, de menu opties verdwijnen onderaan. Ook tijdens een extra verdwijnen de ondertitels.

Ik ben zo'n neuroot die dan koortsachtig alle instellingen gaat lopen proberen maar ik heb ook nog geen oplossing gevonden.

Heb jij het dan ook tijdens de film zelf?

Offline Profile  

14 Feb 2010, 23:47 

Melzz wrote:
Heb je ook een Sony BDP-S350?

Yep - en die speelt àlle Chaplin-dvd's af in 16:9-modus. Ik heb ook fanatiek elke verschillende instelling (zowel van de speler als de tv) uitgeprobeerd, maar het mocht niet baten. Na een frustrerende middag heb ik het uiteindelijk maa opgegeven, en besloten de Chaplin-films dan maar op m'n oude dvd-speler te kijken, want daarop gaat het wél goed.

Offline Profile  

14 Feb 2010, 23:57 

Vreemd - heb zelf een Sony BDP-550 en - op de audio-uitgangen na - zou die identiek moeten zijn aan die van jullie. Heb zelf niet zo heel lang geleden nog naar City Lights gekeken en die speelde gewoon af zoals het hoort. M'n projector ga ik vanavond niet meer opzetten - zal binnenkort 'ns kijken of er iets bijzonders staat ingesteld, maar meen alleszins van niet.

Offline Profile  

15 Feb 2010, 00:05 

Net even op een andere dvd-speler geprobeerd en daar geeft ie het wel gewoon goed weer. Nog maar even een HDMI-kabeltje kopen zodat ik die 2e speler ook altijd kan gebruiken. Dit is de eerste keer dat ik dit fenomeen ben tegen gekomen. De andere dvd's uit de Three Colours AE-box hebben precies hetzelfde. Andere dvd's die ik heb van AE hebben dat probleem niet. Zo speelt die Sonyspeler trouwens ook geen enkele dvd af van het Subversive-label....ook zo typisch. Ik heb ook nog nooit een update gedownload voor die speler....wellicht dat dat iets uithaalt.

Offline Profile  

15 Feb 2010, 01:21 

Melzz wrote:
Dit is de eerste keer dat ik dit fenomeen ben tegen gekomen.

Ik speel behoorlijk vaak dvd's met 4:3-formaat af, en die Mk2-dvd's geven bij mij ook als enige dit probleem. Ik dacht eerst dat het er wel aan zou liggen dat ik de speler moest instellen op 4:3-tv, maar alle beelscherminstellingen zonder succes uitgeprobeerd.

Offline Profile  

16 Feb 2010, 19:56 

Zeer apart...ik ben er achter. Ik moet bij mn Blu Ray speler naar video-instellingen gaan en 16:9 veranderen in 4:3.....om het beeld vervolgens in het juiste widescreenformaat af te kunnen spelen. Bizar. Dus je faked alsof je een 4:3 tv hebt.

Nog een vraagje mbt mn plasmascherm, bij aspectratio zet ik hem altijd op "Auto". Er staat echter ook de functie "Juist". Beide geven nagenoeg hetzelfde beeld. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze twee functies?

Offline Profile  

21 Feb 2010, 14:31 

Sorry - heeft even geduurd, maar zonet m'n Mk2-uitgaves van de Chaplins eens in m'n speler gestoken en dat gaf bizar genoeg als resultaat 'Unknown Disc' en verder niets. Alle dvds uit de serie zelfde probleem. Had 'm vorige keer blijkbaar met m'n dvdspeler bekeken. Gebruik m'n Blu-Ray speler eigenlijk zowat uitsluitend voor Blu-Rays, trouwens - dvds kijk ik haast altijd met m'n Oppo.

EDIT: M'n Mk2's van Chabrol en van de Trois Colours-trilogie - zelfde probleem. 'Cannot operate this disc'. Vervelend.

Offline Profile  

19 Mar 2010, 14:30 

Melzz wrote:
tolpol wrote:
Ligt aan je HDMI-aansluiting - denk ook dat het met je kabeltje te maken heeft. Gebeurt bij mij eenmaal om de twintig - dertig films ofzo. Kan er wel mee leven, duurt maar een tweetal seconden.

Dat valt nog mee! Soms ook totaal geen last maar ik ben nu een film aan het kijken en het is om de 10 minuten raak. Vreselijk irritant. Ligt het aan de kabel denk je? Of is er iets mis met mn aansluiting op tv of Blu Ray speler? Als ik de kabel aanduw, helpt het geen moer....

Hier nog even op terugkomend....hebben meer mensen hier last van? Ik heb de vraag ook gesteld op dvd.nl...en het schijnt vaker voor te komen. Bij Blu-Rayfilms eigenlijk nooit last, voornamelijk bij dvd's. Ik irriteer me er scheel aan....zit je net in de film...valt het beeld weg....soms een paar keer achter elkaar. En dan weer gedurende een paar films totaal geen last. Sommige zeggen het ligt aan de kabel, de ander zegt het ligt aan de speler die steeds moet zoeken naar verschillende signalen.

Baal er wel van...ik verwacht dat als je meer geld uitgeeft aan een plasma en Blu-Ray dat je gewoon ongestoord kan gaan kijken...krijg je dit. Zoals Tolpol zegt....mocht het eens in de zoveel tijd voorkomen is het geen probleem...maar bij mij lijkt het wel steeds erger te worden.

Offline Profile  

19 Mar 2010, 14:59 

Is wel irritant als 't vaak gebeurt. Maar heb eigenlijk geen idee waar 't aan zou liggen. HDMI is als interface veel ingewikkelder dan de analoge verbindingen van voorheen - kan dat er kleine compatibiliteitsproblemen zijn tussen je verschillende apparaten, of dat er simpelweg iets scheelt met je kabel. Geen idee.

Heb m'n hd-dvdspeler, m'n dvd-speler en m'n blu-rayspeler alledrie aangesloten op m'n projector via een HDMI-verdeelkastje, en sinds ik dat ertussen plaatste heb ik er soms last van. Daarvoor had ik een ander, goedkoper verdeelkastje, maar dat heb ik moeten vervangen toen 't op een dag opeens helemaal niet meer werkte. Met die eerste switchbox had ik van dat wegvallende beeld nochtans nooit last, voor zover ik me herinner. Maar dan nog - ook met dat nieuwe kastje gebeurt het slechts uiterst zelden.

Moeilijk te zeggen wat bij jou de oorzaak is - kan vanalles zijn.

Offline Profile  

19 Mar 2010, 15:46 

Niemand schijnt het te weten. Vandaag even gebeld met de winkel, die wist het niet dus belden ze met Sony (want het ligt waarschijnlijk aan de speler) en die gaven als oplossing....stuur maar op. Tja...weetniet. Is wel een drastische maatregel en moeilijk te onderzoeken lijkt me aangezien hij het vaak ook wel gewoon doet....tja.

Offline Profile  

15 Apr 2010, 17:46 

Toch maar een nieuwe HDMI-kabel besteld, ben benieuwd of dat de oplossing biedt. Tis nu echt geen doen meer, om de haverklap valt het beeld weg. Daarvoor heb ik geen plasmascherm...

Offline Profile  

15 Apr 2010, 18:53 

Melzz wrote:
Toch maar een nieuwe HDMI-kabel besteld, ben benieuwd of dat de oplossing biedt. Tis nu echt geen doen meer, om de haverklap valt het beeld weg. Daarvoor heb ik geen plasmascherm...

Kun je niet uitsluiten waar het aan ligt? Speler met huidige kabel op een ander tv, of een andere speler met je huidige kabel op je eigen tv, etc.

Zonde om nieuwe spullen te kopen die wellicht niet de oorzaak van je probleem zijn.

Ben trouwens onlangs ook maar ingestapt in het hele HD gebeuren Het is wel machtig mooi allemaal.

Offline Profile  

15 Apr 2010, 19:04 

Helaas, ik kom er maar niet achter. Ik heb geen 2e plasmascherm of Blu-Ray speler om te proberen... :mrgreen:

Geen last met tv kijken of met Blu-Rayfilms. Alleen met dvd's en dan ook niet altijd. Las op internet dat bepaalde kabels af en toe haperen/geen goede verbinding maken/de snelheid van signalen niet aankunnen, dat lijkt me precies het geval eigenlijk. Via hdmikabelshop een nieuwe, vergulde gekocht met extra stevig omhulsel etc. Viel mee qua prijs dus die gok wilde ik wel nemen. Had mn vraag ook voorgelegd aan BCC en die riepen meteen dat het aan de kabel ligt. We zullen het wel merken...

Offline Profile  

15 Apr 2010, 20:54 

Iemand op de hoogte van HD projectors? Zoek een goede voor een ruimte van 12x8.

Offline Profile  

15 Apr 2010, 21:12 

Hoe groot is wil je projecteren?

Ben zelf heel erg tevreden over m'n Sony HW10, maar denk dat die te weinig lichtopbrengst heeft voor een scherm dat breder is dan 2,50 meter.

Hier worden een paar vergeleken:

http://www.projectorreviews.com/1080p-p ... /index.php

Offline Profile  

16 Apr 2010, 09:34 

Melzz wrote:
Helaas, ik kom er maar niet achter. Ik heb geen 2e plasmascherm of Blu-Ray speler om te proberen... :mrgreen:

Geen last met tv kijken of met Blu-Rayfilms. Alleen met dvd's en dan ook niet altijd. Las op internet dat bepaalde kabels af en toe haperen/geen goede verbinding maken/de snelheid van signalen niet aankunnen, dat lijkt me precies het geval eigenlijk. Via hdmikabelshop een nieuwe, vergulde gekocht met extra stevig omhulsel etc. Viel mee qua prijs dus die gok wilde ik wel nemen. Had mn vraag ook voorgelegd aan BCC en die riepen meteen dat het aan de kabel ligt. We zullen het wel merken...

Maar waarom zou hij de snelheid van Bluray wel aankunnen en van een dvd niet. Lijkt me eerder dat het signaal bij de speler niet goed wordt uitgezonden of door je tv juist wordt verwerkt, maar wat weet ik er verder van :lol:

Laat wel even weten hoe het afloopt je met vergulde draad. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden.

Offline Profile  

17 Apr 2010, 00:14 

tolpol wrote:
Hoe groot is wil je projecteren?

Ben zelf heel erg tevreden over m'n Sony HW10, maar denk dat die te weinig lichtopbrengst heeft voor een scherm dat breder is dan 2,50 meter.

Hier worden een paar vergeleken:

http://www.projectorreviews.com/1080p-p ... /index.php

Thanks voor de info. Ik denk een meter of 6 breed.

Offline Profile  

18 Apr 2010, 22:16 

melville wrote:
Thanks voor de info. Ik denk een meter of 6 breed.

Ze hebben zopas een update geplaatst van de vergelijkingen, met de laatste modellen:
http://www.projectorreviews.com/home-pr ... /index.php

Ik weet niet wat je beschikbare budget is, maar het model van LG in de middenklasse lijkt me een goeie keuze als je groot wil projecteren, want die heeft een erg hoge lichtopbrengst.

Offline Profile  

18 Apr 2010, 22:23 

Thanks Wim! Welke LG is dat? Ik zie hem er zo even niet bijstaan.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next