Logo

It is currently 18 Oct 2017, 09:20

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
  Re: TV/LCD/Plasma/Projectors
05 Jul 2011, 12:56 

Ik heb me die onzin ook ooit laten aanpraten door een vlotgebekte verkoper. Bij Philips heet het weer anders (Pixel Plus HD met SmoothMotion, blabla), maar het is precies hetzelfde: de tv verzint er frames bij om van 24 beeldjes per seconde naar 100 Hz te komen. Al die tv's staan voor zover ik heb meegemaakt standaard op die manier ingesteld, dus de enige manier om fatsoenlijk beeld te krijgen, is om eerst alle toeters en bellen die op de doos geadverteerd staan rigoureus *uit* te zetten. In het allereerste begin zag ik ook niet zo heel veel verschil, maar ik ben er inmiddels zo allergisch voor geworden dat ik me moet inhouden om niet op tilt te slaan als ik het bespeur wanneer ik bij vrienden of familie op bezoek ben.

Offline Profile  

05 Jul 2011, 13:12 

Ja - ben dit weekend bij een vriendin filmpje gaan kijken op haar gloednieuwe scherm. Apetrots was ze, maar bleek een verschrikking - vingerdikke edge enhancement, van die frame interpolatie die bij pans alles net schokkeriger leek te maken en anders ook nog voor een boel lelijke DNR-achtige bewegingsartifacten zorgde. En ik weer meteen naar de afstandsbediening grijpen maar vond m'n weg er niet in, bleek me niet voor de hand te liggen hoe je die ongein uitschakelt. Misschien ook omdat me voortdurend op de vingers werd gekeken als 'de techneut lost het op' terwijl ik niet wist wat ik nu precies zocht. Heb me er dan maar bij neergelegd want zal me eigenlijk een zorg wezen - zij was heel tevreden om dat spuuglelijke plaatje.

Offline Profile  

27 Jul 2011, 10:44 

Woohoo...ook aan de projector!
Instap HD modelletje en kan vanwege ruimtegebrek helaas maar op 80" projecteren maar toch een enorme vooruitgang op mijn 36" 720p TV.

Offline Profile  

27 Jul 2011, 10:53 

Nice! Blijft kicken zo'n groot scherm.

Offline Profile  

07 Oct 2011, 09:06 

Ik weet dat meer mensen hier op het forum de Panasonic TX-P42G10 hebben aangeschaft. Ik heb het ding nu ruim 2 jaar en het lijkt alsof de zwartwaarden afnemen. Diepzwart lijkt nu een stuk grijzer. Hebben meer mensen die ervaring?

Een ander punt, en dat komt eigenlijk alleen bij Blu-Rays voor, is dat het beeld tijdelijk inbrand (image rendition). Ik heb dat met name bij mn Brakhage Blu-Ray. Het menu is full-screen en de films 4:3. Als het menu ook maar even stilstaat en ik bekijk een film dan zie je in het zwarte gedeelte aan de zijkanten nog licht het menu doorschemeren. Vrij irritant. Ook dit probleem lijkt recentelijk.

Is hier wat aan te doen?

Offline Profile  

24 Mar 2012, 10:59 

Ik ben eindelijk ook zover, en ga vanaf dit weekend thuis over op het 'beamgebeuren'. Het apparaat dat ik besteld heb, is de Epson EH-TW3200 - een Full HD-beamer waar de berichten in ieder geval heel lovend over zijn, en die volgens mij wel een aardig instapmodel moet wezen. Vanmiddag wordt hij geleverd en geïnstalleerd - ben benieuwd!!

Offline Profile  

24 Mar 2012, 14:48 

Dr. Strangelove wrote:
Het apparaat dat ik besteld heb, is de Epson EH-TW3200 - een Full HD-beamer waar de berichten in ieder geval heel lovend over zijn, en die volgens mij wel een aardig instapmodel moet wezen.

Goeie keuze! Heb exact hetzelfde model en bevalt (na 8 maanden intensief gebruik) nog steeds uitstekend.

Offline Profile  

24 Mar 2012, 22:22 

Vanmiddag de hele boel opgehangen en bekabeld, en nu zit ik al de hele avond verwoed te samplen van zoveel mogelijk verschillende films op blu-ray. Ik ben enigszins met stomheid geslagen, zozeer ben ik ervan onder de indruk. Dit geeft toch echt het gevoel dat ik al die films op mijn 42" lcd-scherm eigenlijk niet volwaardig heb bekeken: de kijkervaring is echt radicaal anders.

Offline Profile  

28 Mar 2012, 16:34 

De laatste paar dagen ben ik driftig aan het klussen geweest met het opnieuw aanleggen van wat nu toch eindelijk met recht een thuisbioscoop genoemd mag worden. De laatste stap bleek (naast het onder de plinten wegwerken van die enorm dikke high-end HDMI-kabel van 15 meter) dan toch het vervangen van die piepende en brommende Hiteker als Regio A-speler door een Philips BDP2500. De Hiteker was nogal wispelturig, niet alleen met het soms wel of niet herkennen van schijfjes en het afbreken van grotere videobestanden voordat de film was afgelopen, maar vooral door de irritante herrie die het apparaat maakte. Deze eenvoudige Philips (35 euro op Marktplaats) is eenvoudig om te toveren tot prima Regio A-speler door de installatie van de Zuid-Amerikaanse firmware, en speelt daarnaast via USB ook nog een rijk scala aan mediabestanden prima af. Dus: na drie dagen eindeloos te hebben geïnstalleerd en gedemo'd komt het er vanavond misschien zelfs van om ook nog daadwerkelijk een paar films te gaan kijken!

Offline Profile  

28 Mar 2012, 16:49 

aha, wil dringend ook een andere ipv hiteker. is die firmware makkelijk te installeren?

waar te vinden etc?

Offline Profile  

28 Mar 2012, 16:55 

Ja, was supermakkelijk. Ik heb de Argentijnse firmware voor de BDP3000/55 gedownload van de Philips-website, en vervolgens per USB-stick via de gebruikelijke methode geïnstalleerd. Op AVForums vind je meer informatie. Het was heel even schrikken toen hij na het installeren van de nieuwe firmware geen beeld meer gaf, maar na een simpele reboot ging het perfect, en hij loopt nu als een trein. Het enige wat je van tevoren moet weten is dat het display van het apparaat na de firmware-swap niet meer goed ondersteund wordt, dus op het frontje zie je enkel wat willekeurige gekke tekens sta ipv de gebruikelijke tijdsaanduiding.

Offline Profile  

28 Mar 2012, 17:06 

Dr. Strangelove wrote:
Dit geeft toch echt het gevoel dat ik al die films op mijn 42" lcd-scherm eigenlijk niet volwaardig heb bekeken: de kijkervaring is echt radicaal anders.

Dat is toch een kleine ommezwaai: heb ook eens gelezen dat je een favoriete film van je bij een vriend op VHS had gekeken en dat je na een paar minuten toch weer helemaal in de film zat, rotkwaliteit of niet. Maar ik ben ook nog steeds erg blij met mijn beamer; toch wel een heel stuk gaver om op deze manier film te kijken.

Offline Profile  

28 Mar 2012, 17:08 

Projecteren is te gek. Te gek, zeg ik je.

Heb je een ruimte apart, of staat hij in de woonkamer? Krijg je de boel goed verduisterd?

Offline Profile  

28 Mar 2012, 17:09 

Ja ja... Ik heb ook ooit gezegd dat het zonde van je geld is om films te kopen, en (nog iets langer geleden) dat The Black Hole de beste film aller tijden is. Het lijkt verdorie wel of mijn mening met de tijd wel eens verandert! :P

Offline Profile  

28 Mar 2012, 17:13 

tolpol wrote:
Projecteren is te gek. Te gek, zeg ik je.

Amen to that!

tolpol wrote:
Heb je een ruimte apart, of staat hij in de woonkamer? Krijg je de boel goed verduisterd?

Hij staat in de woonkamer, waar ik op een stuk muur van zo'n 2,5 x 1,5 meter kan beamen. De kamer is niet heel goed te verduisteren, maar zelfs overdag valt het me nog donders mee: ik schakel dan wel over van stand 'Cinema' naar 'Living Room', maar dan is er ook in een vrij lichte ruimte nog steeds goed naar te kijken. 's Avonds is het echter pas echt een feest - ik kan m'n ogen soms nog niet goed geloven!

Offline Profile  

28 Mar 2012, 20:06 

Dr. Strangelove wrote:
dat The Black Hole de beste film aller tijden is.

Hmm... ik zal eens uitzoeken of je daar gelijk in had. "Ze vinden aan boord een Captain Nemo-achtig figuur en zijn twee bedienden; een dodelijke robot en een androide klusjesman" klinkt in elk geval veelbelovend.

Offline Profile  

29 Mar 2012, 10:04 

Dr. Strangelove wrote:
De laatste paar dagen ben ik driftig aan het klussen geweest met het opnieuw aanleggen van wat nu toch eindelijk met recht een thuisbioscoop genoemd mag worden. De laatste stap bleek (naast het onder de plinten wegwerken van die enorm dikke high-end HDMI-kabel van 15 meter) dan toch het vervangen van die piepende en brommende Hiteker als Regio A-speler door een Philips BDP2500. De Hiteker was nogal wispelturig, niet alleen met het soms wel of niet herkennen van schijfjes en het afbreken van grotere videobestanden voordat de film was afgelopen, maar vooral door de irritante herrie die het apparaat maakte. Deze eenvoudige Philips (35 euro op Marktplaats) is eenvoudig om te toveren tot prima Regio A-speler door de installatie van de Zuid-Amerikaanse firmware, en speelt daarnaast via USB ook nog een rijk scala aan mediabestanden prima af. Dus: na drie dagen eindeloos te hebben geïnstalleerd en gedemo'd komt het er vanavond misschien zelfs van om ook nog daadwerkelijk een paar films te gaan kijken!

bedankt voor de info !

wel kut dat ik het model niet meer kan vinden, enig idee of het ook zo makkelijk lukt met andere philips modellen?
edit: zitten zoeken, lukt ook met de 3000 maar ook die is niet meer te vinden

Offline Profile  

29 Mar 2012, 10:25 

Tegenwoordig kosten regiovrije Blu-Ray spelers ook niet meer veel bij Stegen:

http://www.stegen.com/index.php/cPath/61/language/nl?

Offline Profile  

29 Mar 2012, 10:40 

matt wrote:
bedankt voor de info !

wel kut dat ik het model niet meer kan vinden, enig idee of het ook zo makkelijk lukt met andere philips modellen?
edit: zitten zoeken, lukt ook met de 3000 maar ook die is niet meer te vinden

Dit model wordt al een tijdje niet meer nieuwe verkocht, maar hier in Nederland bulkt de tweedehandsmarkt er in ieder geval van - lijkt me dat je ook in België voor een paar tientjes zo'n speler op de kop zou moeten kunnen tikken.

Offline Profile  

29 Mar 2012, 10:53 

tot nu toe niet onmiddellijk iets interessant gevonden, anders eventueel gaan voor nieuwe toshiba 3200

Offline Profile  

29 Mar 2012, 10:55 

Ja, die Toshiba is ook een hele goede optie - had ik waarschijnlijk ook gedaan als ik niet voor drie tientjes die Philips had gevonden.

Offline Profile  

10 Apr 2012, 14:47 

voor zowat 97 euro de toshiba 3200 besteld bij amazon.fr

benieuwd !

Offline Profile  

10 Apr 2012, 15:55 

Melzz wrote:
Ik weet dat meer mensen hier op het forum de Panasonic TX-P42G10 hebben aangeschaft. Ik heb het ding nu ruim 2 jaar en het lijkt alsof de zwartwaarden afnemen. Diepzwart lijkt nu een stuk grijzer. Hebben meer mensen die ervaring?

Een ander punt, en dat komt eigenlijk alleen bij Blu-Rays voor, is dat het beeld tijdelijk inbrand (image rendition). Ik heb dat met name bij mn Brakhage Blu-Ray. Het menu is full-screen en de films 4:3. Als het menu ook maar even stilstaat en ik bekijk een film dan zie je in het zwarte gedeelte aan de zijkanten nog licht het menu doorschemeren. Vrij irritant. Ook dit probleem lijkt recentelijk.

Is hier wat aan te doen?

nu pas is mij dit bericht opgevallen. heb ook die tv, weliswaar 46 inch. heb ook soms indruk dat er dingen tijdelijk ingebrand zijn. nog geen afnemende zwartwaarden gelukkig

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6