Logo

It is currently 26 Jun 2017, 08:58

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message

18 Apr 2010, 22:27 

Hij staat hier als je halverwege naar beneden scrollt als Best in Class Runner Up bij de middelgeprijsde projectoren - modelnaam is LG CF181D.

http://www.projectorreviews.com/home-pr ... inners.php

Offline Profile  

18 Apr 2010, 22:54 

thanks wim, ziet er goed uit.

Offline Profile  

19 Apr 2010, 11:53 

Hier staan uitgebreide reviews van de LG:
http://www.projectorcentral.com/LG_CF18 ... eviews.htm
http://www.projectorreviews.com/lg/cf181d/index.php

Heb even rondgekeken, lijkt me dat hij nog niet makkelijk verkrijgbaar is.
Hier is hij wel te bestellen:
http://hd.nl/p/lg/CF181D

Offline Profile  

30 Apr 2010, 22:17 

Melzz wrote:
Toch maar een nieuwe HDMI-kabel besteld, ben benieuwd of dat de oplossing biedt. Tis nu echt geen doen meer, om de haverklap valt het beeld weg. Daarvoor heb ik geen plasmascherm...

Heeft die kabel ondertussen wat aan je problemen verholpen, Melzz ?

Offline Profile  

01 May 2010, 13:10 

tolpol wrote:
Melzz wrote:
Toch maar een nieuwe HDMI-kabel besteld, ben benieuwd of dat de oplossing biedt. Tis nu echt geen doen meer, om de haverklap valt het beeld weg. Daarvoor heb ik geen plasmascherm...

Heeft die kabel ondertussen wat aan je problemen verholpen, Melzz ?

Ik wilde nog even wachten met een berichtje maar tot nu toe geen enkel probleem meer gehad. Ik heb tevens mn speler ge-update via internet en nu doen mn Subversive dvd's het ook op die speler. Ik had me alleen wat verkeken op de lengte, ik dacht dat een meter voldoende zou zijn maar da's wel heel erg krap.... Maar dan lag de oorzaak dus toch in het kabeltje.

Offline Profile  

15 Jul 2010, 09:55 

Het plan zit nog een een vage oriënterende fase en dat zal nog wel even zo blijven, maar het lijkt me erg mooi een beamer te hebben. Nu vroeg ik me iets af met betrekking tot het scherm: dat zou ik aan het plafond moeten hangen en bij gebruik naar beneden moeten trekken.

Ik zit er niet al te ver vanaf, waardoor je bij een scherm van (laten we zeggen) 1 meter hoog erg naar boven zit te staren als de bovenkant direct op het plafond aansluit. Nu zie je ook schermen die vierkant zijn en waarbij slechts de onderste helft voor projectie gebruikt wordt. Hier bijvoorbeeld:

Image

Nu weet ik niet of iemand daar ervaring mee heeft, maar dit lijkt me vreemd kijken? Ik kom niet echt op een alternatief, maar tussen plafond en beeld zal op de een of andere manier toch wat ruimte (50 cm? 70 cm?) moeten zitten.

Offline Profile  

15 Jul 2010, 10:27 

Heb zelf een scherm met een groot zwart oppervlak bovenaan - kijkt perfect. Ziet er zo uit :

Image

Zou niet voor een 4:3 scherm kiezen. Een zwarte 16:9 kader rond het beeld helpt heel veel aan je zwartwaarden, kijkt veel mooier. Zo'n scherm als dat van mij is in wezen 4:3, maar door die zwarte kader omgetoverd tot een 16:9 kader - lijkt me te zijn wat je zoekt. Is een oud R-model van Beamax - maar er zijn nog fabricanten die zulke schermen met zwarte kader bovenaan aanbieden.

Optimale kijkhoogte is als je ooghoogte zich op 1/3 hoogte van het scherm bevindt. Bij mij hangt het iets hoger, maar kijkt wel goed - pakweg op 1/4 of zo.

Offline Profile  

15 Jul 2010, 10:33 

Aha, thanks. Welk formaat scherm heb je en hoever zit je er ongeveer vandaan?

Offline Profile  

15 Jul 2010, 10:39 

213 cm op 122 cm (249 cm diagonaal - of 98") en zit er ongeveer 330 cm vanaf. Zit zelf graag dichtbij, maar anderhalve keer de breedte lijkt me echt wel minimale afstand - ga je dichter, dan valt een stuk van het scherm buiten je zichtveld. Denk trouwens dat veel mensen liever iets verder van het scherm zitten - 1,7 maal de breedte of zo wordt vaak genoemd.

Dit is trouwens een handige tool, om te kijken wat je mogelijkheden zijn met de voorziene plaatsing van je projector en scherm:

http://www.projectorcentral.com/project ... or-pro.cfm

Offline Profile  

15 Jul 2010, 10:51 

Top, dan ga ik binnenkort maar eens passen en meten.

Offline Profile  

24 Jul 2010, 18:01 

Yeah....extra flatscreen gekocht voor op de slaapkamer. De Samsung Syncmaster P2470HD. Prachtig ding zeg.

Offline Profile  

24 Jul 2010, 22:00 

Ahum....te vroeg blij. Het kreng doet helemaal niets!! Lampjes gaan aan maar beeld blijft zwart. Frustrerend!! Wat een gezeik... :evil:

Offline Profile  

25 Jul 2010, 19:17 

Omgeruild.....het ding was gewoon kapot. Staat nu mooi in de slaapkamer. Geinig om het verschil met mn plasmascherm te zien...die is nog steeds king.

Offline Profile  

24 Nov 2010, 17:28 

Slenterde in mn pauze even door de Mediamarkt. Heel veel tv-schermen maar overwegend LCD en LED. Geen plasma te bekennen. Sprak de verkoper erop en hij beaamde dat Plasma toch wel het mooiste beeld geeft (ok, dit is wellicht niet objectief) mits het een groot scherm is. Daar is in Nederland de markt niet al te groot voor. De gemiddelde koper hoeft geen groot scherm en kiest voor zuinigheid...de LCD. LED is in mijn optiek behoorlijk kil qua beeld.

Ik zweer nu echt bij mn plasma. Ik hoop echter dat, mocht ie eens aan vervanging toe zijn, ze nog wel plasma's verkopen. Ik heb er in de Mediamarkt welgeteld 1 gezien.... Dat stemt me treurig eigenlijk. Ik vestig mijn hoop op speciaalzaken.

Offline Profile  

24 Nov 2010, 17:39 

Is het niet zo dat men in sommige Amerikaanse staten zelfs wettelijk geen plasmaschermen meer mag verkopen omdat ze teveel zouden verbruiken in vergelijking met LED en LCD? Heb het een tijdje geleden ergens gelezen. Kan dat het om een sensatieartikel ging, maar meende toch dat het er zo in vermeld stond. Lijkt me anders sterk, want denk dat de huidige plasmatechnologie niet meer zo heel veel verschilt van LCD qua verbruik. Nog altijd meer, maar niet zo frappant als voorheen.

LED lijkt me wel de toekomst. Nog een paar jaar en die schermen zullen er ook veel beter uitzien. Stroomverbruik is daarbij sowieso een stuk lager. Toch niet onbelangrijk.

Offline Profile  

28 Mar 2011, 10:56 

Stap 1 en 2 richting eigen thuisbioscoopje zijn inmiddels gezet:

Image
Image

Dat scherm is de Beamax 213 x122, waarschijnlijk dezelfde die Wim heeft. Nu is het nog even geduld hebben tot de Belastingdienst de aanschaf van een projector mogelijk maakt...

Offline Profile  

28 Mar 2011, 11:05 

Jelger wrote:
Dat scherm is de Beamax 213 x122, waarschijnlijk dezelfde die Wim heeft.

Neen - net even gaan kijken in m'n woonkamer en m'n scherm hangt er nog.

Offline Profile  

06 Jun 2011, 14:13 

Het scherm en de home cinema-set waren al binnen, de regiovrije blu-ray speler nu ook. Binnen zeer afzienbare tijd volgt de projector en dan kan het feest beginnen. Ben ongeduldig! :D

Offline Profile  

09 Jun 2011, 13:23 

De spullen voor de thuisbioscoop zijn compleet. Ik heb pas zaterdag gelegenheid scherm en beamer te bevestigen, maar gisteravond kon ik alles wel al testen (dat wil zeggen: projecteren tegen de muur, het plafond of de gordijnen).

Heb toch een minuutje of twintig kwijlend naar de Criterion van Charade zitten kijken, hoewel het beeld vanwege de beperkte muurbreedte ergens op tweederde een hoek van 90 graden maakte. Dit is gaaf!

Offline Profile  

09 Jun 2011, 17:57 

Jelger wrote:
De spullen voor de thuisbioscoop zijn compleet. Ik heb pas zaterdag gelegenheid scherm en beamer te bevestigen, maar gisteravond kon ik alles wel al testen (dat wil zeggen: projecteren tegen de muur, het plafond of de gordijnen).

Heb toch een minuutje of twintig kwijlend naar de Criterion van Charade zitten kijken, hoewel het beeld vanwege de beperkte muurbreedte ergens op tweederde een hoek van 90 graden maakte. Dit is gaaf!

Zou er best een mooie foto van willen zien.

Offline Profile  

11 Jun 2011, 23:33 

Tja, hoe maak je een mooie foto van een donkere kamer met een lichtgevend scherm? Zo ziet het er uit in elk geval, het scherm hangt voor het raam, omdat ik dan van de lengte van de huiskamer gebruik kan maken. In de breedte zit ik er te dicht op vind ik. Op het moment kan ik mijn kamer niet compleet blinderen, maar in het donker is het prima.

Image

Offline Profile  

Re: TV/LCD/Plasma/Projectors
05 Jul 2011, 10:31 

Iemand bekend met de feauture "Intelligent Frame Creation" op een tv? Deze functie stond bij mij aan maar in het boekje van de Blu van Vengeance is Mine staat dat je deze functie uit moet zetten voor een betere weergave. Ik zie eigenlijk het verschil niet.

Offline Profile  

05 Jul 2011, 10:39 

Dat is toch de optie die er een 'vloeiend plaatje' van maakt? Dus met een bron van 24p gaat hij 'tussenframes' creëren om in bijvoorbeeld 100Hz te passen. Naar 't schijnt ziet dat er niet uit - zorgt ervoor dat alles eruit ziet als een digitale TV-opname.

Mijn projector kan het niet, dus heb er verder geen ervaring mee, maar een vriend z'n lcd doet het, lijkt me. Film ziet er daar alleszins erg vreemd uit. Heb dan meteen wat zitten prutsen met de afstandsbediening maar zag nergens een optie om het aan of uit te zetten.

Offline Profile  

05 Jul 2011, 10:43 

Je kan het gewoon aan en uit zetten. Maar een wezenlijk verschil zie ik niet echt. Stond dus eigenlijk altijd aan. Zal het maar uitzetten dan. Misschien zie ik op den duur wel verschil...

Offline Profile  

05 Jul 2011, 10:49 

Misschien staat je Blu-Ray speler niet zo ingesteld dat hij 1080p24 doorstuurt? Heb zelf ook een Sony, en denk dat ik die instelling indertijd moest veranderen in de set-up, stond standaard op wat anders ingesteld. Meen ik me te herinneren, tenminste.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 148 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next