Logo

It is currently 26 Jul 2017, 16:33

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message

27 Feb 2006, 22:46 

Ben wel blij met Shoeshine. Nog nooit gezien, maar wel erg benieuwd naar. De Naruse box klinkt ook niet verkeerd.

Zit op zich niet zo te wachten op titels die Criterion al heeft uitgebracht, ook al weten ze die soms nog te overtreffen. Dan toch liever een film die nog helemaal niet uitgebracht is. Kwaidan is natuurlijk een ander verhaal vanwege de uncut versie.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 12:57 

lodi wrote:
Twenty Four Eyes nu ook bij CDWow te bestellen. Helaas wel pittig geprijsd via de USA site.

Ondertussen naar een realistischer US$ 17.95 gezakt, maar op de UK-site staat hij goedkoper voor £9.99 met kortingslink.

Offline Profile  

06 Mar 2006, 22:21 

tolpol wrote:
lodi wrote:
Twenty Four Eyes nu ook bij CDWow te bestellen. Helaas wel pittig geprijsd via de USA site.

Ondertussen naar een realistischer US$ 17.95 gezakt, maar op de UK-site staat hij goedkoper voor £9.99 met kortingslink.

Beetje jammer dat ik hem al besteld heb nu...

Offline Profile  

17 Mar 2006, 14:10 

2 MoC koopjes:
Punishment Park $9.95
Francesco Giullare Di Dio $9.95
http://www4.cd-wow.us/index.php?affid=14922

beide zeker de moeite waard.

Offline Profile  

17 Mar 2006, 14:13 

jim2873 wrote:
2 MoC koopjes:
Punishment Park $9.95

Die eerste kan ik idd ook van harte aanbevelen:

Punishment Park (Watkins, 1971). Deze confronterende politieke allegorie van Peter Watkins, vermomd als een documentaire, is een van de beste Masters of Cinema releases die ik ken. Er kan veel over deze film gezegd worden, maar het absolute hoogtepunt voor mij is de technische kant van de film. Het geheel is heerlijk hectisch geschoten met veel handcamera en veel onscherpe shots wat niet alleen de cinema van John Cassavetes in herinnering roept maar ook veel bijdraagt aan het realisme van de film. De geluidsband kent een Altmanesque dichtheid: mensen schreeuwen constant door elkaar heen, dialogen worden onder volledig andere beelden geplaatst en de muziek bestaat uit enkele heerlijke atonale flarden. De zeer complexe montage springt nog het meest in het oog: de hele film is een grote parallelmontage, want constant wordt er gesprongen tussen verschillende locaties en speelt Watkins (die de montage deels zelf deed) met chronologie en ruimte, hierbij zeer geholpen door de reeds genoemde geluidsband. Intens is het woord dat meteen in gedachten komt bij het denken aan de visuele stijl, maar ook bij de inhoud, want deze controversiële film houdt zich werkelijk nergens in als het gaat om de politieke boodschap. De film is even gepassioneerd als bijvoorbeeld een Spike Lee in zijn beste dagen en sleurt de kijker mee in een wereld van waanzin en hypocrisie. De hele DVD van MoC ziet er weer piekfijn uit, al moet ik alle extra's zoals het audiocommentaar, de videointroductie van Watkins en het zeer uitgebreide boekje nog doornemen, maar ik heb uit meerdere bronnen al vernomen dat dit allemaal topnotch is. Deze is film is tegelijkertijd evenzeer plaats- en tijdsgebonden als dat ie universeel en tijdloos is. En het doet je maar weer eens beseffen dat iemand als Spielberg zich gewoon niet moet wagen aan politieke cinema, want in vergelijking met een film als deze is 'Munich' een speeltuin. Dit is essentiële cinema die iedereen gezien moet hebben.

Gekeken films

Offline Profile  

17 Mar 2006, 16:14 

jim2873 wrote:
2 MoC koopjes:
Punishment Park $9.95
Francesco Giullare Di Dio $9.95

:shock:

Beide meteen besteld! :D

Offline Profile  

23 Mar 2006, 14:50 

Image

Was dit al bekend ?

Kwaidan - "A new progressive transfer of the complete version of the film for optimum visual quality" - Due for release on 22/05/2006

Offline Profile  

23 Mar 2006, 15:42 

die cover is slechts een haastklus van mr. PeerPee. Zie de thread op criterionforum.org

http://www.criterionforum.org/forum/vie ... 1658#61658

Kan iig niet wachten tot ie er is!

Offline Profile  

29 Mar 2006, 17:29 

John Ford's The Prisoner of Shark Island:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReview ... review.htm

Offline Profile  

04 Apr 2006, 13:56 

full specs Kwaidan

http://www.eurekavideo.co.uk/moc/029.htm

Image

Offline Profile  

13 Apr 2006, 10:17 

Toni @ dvdtimes

Offline Profile  

13 Apr 2006, 10:36 

#34 (?)

Image

Offline Profile  

13 Apr 2006, 10:49 

ToshiroMifune wrote:
#34 (?)

Image

Ha, erg leuk dat ze deze film uitbrengen! Bijzonder animatiefilmpje die meer aandacht verdient dat ie nu krijgt.

Gekeken films

Offline Profile  

19 Apr 2006, 10:30 

Kwaidan criterion/MoC vergelijking:
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews8/kwaidan.htm

flinke verschillen!

Offline Profile  

19 Apr 2006, 12:52 

jim2873 wrote:

flinke verschillen!

Helemaal te gek!!! Op het forum van dvd.nl verkocht iemand de criterion van kwaidan en ik twijfelde. Blij dat ik het niet heb gedaan!! Deze disk van MoC komt er zeker, lijkt me een zeer mooie titel incl een dik boekwerk van 72 pagina's!!

Offline Profile  

19 Apr 2006, 12:55 

Melzz wrote:
jim2873 wrote:

flinke verschillen!

Helemaal te gek!!! Op het forum van dvd.nl verkocht iemand de criterion van kwaidan en ik twijfelde. Blij dat ik het niet heb gedaan!! Deze disk van MoC komt er zeker, lijkt me een zeer mooie titel incl een dik boekwerk van 72 pagina's!!

Wordt weer eens dubbeldippen :cry: Maar ik vond het een erg bijzondere film, dus dat maakt het de moeite waard.

Gekeken films

Offline Profile  

25 Apr 2006, 11:04 

maikel_1981 wrote:
Wordt weer eens dubbeldippen :cry: Maar ik vond het een erg bijzondere film, dus dat maakt het de moeite waard.

Volgens George (Seinfeld) mag dat...... :D

Offline Profile  

25 Apr 2006, 18:32 

Melzz wrote:
maikel_1981 wrote:

Ha, dat is inderdaad een ronduit briljante scene! Maar het meeste van Seinfeld is ronduit briljant te noemen.

'You dipped, took a bite and then dipped again. You can't doubledip a chip!' :D

Gekeken films

Offline Profile  

25 Apr 2006, 19:34 

maikel_1981 wrote:
Melzz wrote:
maikel_1981 wrote:

Ha, dat is inderdaad een ronduit briljante scene! Maar het meeste van Seinfeld is ronduit briljant te noemen.

'You dipped, took a bite and then dipped again. You can't doubledip a chip!' :D

Zeker weten! 1 van de weinige series waar ik om blijf lachen. Gisteren via een furom Curb your enthusiasm seizoen 1 binnen gekregen. Volgens mij is dat ook wel lachen....

Offline Profile  

16 May 2006, 16:28 

MoC #33 specs:

SHOESHINE (Vittorio De Sica, 1946)

Image

S P E C I A L F E A T U R E S
New progressive transfer from a new restoration
Full length audio commentary by Bert Cardullo (author of Vittorio De Sica: Director, Actor, Screenwriter)
New and improved optional English subtitles
36-page booklet featuring the writing of Vittorio De Sica, James Agee, Pauline Kael, and Bert Cardullo

Offline Profile  

27 Jun 2006, 11:38 

faust reviews

dvdtimes
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61972

dvdbeaver
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare/faust.htm

ken de film niet maar de plaatjes zijn intrigerend.

Offline Profile  

26 Jul 2006, 12:48 

# 39 Diary of a Lost Girl (1929)
# 42 Salesman (1969)
# 43 Grey Gardens (1975)

Offline Profile  

23 Aug 2006, 11:33 

Gespot bij Play.com:

Box met drie films van Mikio Naruse, due for release on 20/11/2006

Repast (1951) depicts the lives of common people, in this instance to capture the pungent atmosphere of fading love. Set shortly after World War II, and concerning a struggling marriage between salaryman Hatsunosuke (Ken Uehara) and his wife Michiyo (Setsuko Hara), it focuses on the emotional crisis of the bored housewife. The repetitive tedium of her domestic life is brought into focus by a visit from Hatsunosuke's niece, Satoko (Yukiko Shimazaki ) on whom Hatsunosuke lavishes much attention.

Adapted from a novel by Kawabata Yasunari, the first Japanese author to be awarded the Nobel Prize for Literature, Sound Of The Mountain (1954) is one of Naruse's best-known and most respected films, typifying his preferred genre of shomin-geki (films about the daily lives of ordinary people). Set in the ancient seaside town of Kamakura, Kawabata's home, the film depicts the increasingly close relationship between a childless young woman, Kikuko (Setsuko Hara), and her father-in-law, Shingo (So Yamamura), to whom she turns as her own marriage, to the neglectful and philandering Shuichi (Ken Uehara), disintegrates. The more Shuichi destroys his marriage, the closer Shingo and Kikuko become.

The third film, Flowing, directed in 1956 (the year that prostitution was outlawed in Japan), explores the inner workings of a changing world, as traditional geishas faced the impending decline of their hidden way of life and the looming spectre of prostitution. It depicts the story of a widow, Rika (Kinuyo Tanaka), who is forced to work for a living and becomes a maid in a struggling Tokyo geisha house, where Tsutayakko (Isuzu Yamada ), its proud mistress, tries to save the house from becoming either a restaurant or a brothel. It is through Rika, a surrogate for the viewer, that we are introduced to the various geishas, who drink and fight, worry over the lack of clients, and attempt to stave off imminent extinction.

*Audio commentary on Sound Of The Mountain by Kent Jones and Phillip Lopate with audio discussions on Repast and Flowing
*72-page book containing essays, Mikio Naruse biography and detailed discussion of each film

zie: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1126221/ ... oduct.html

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

25 Aug 2006, 17:48 

De nieuwe MoC catalogus voor 2007 geeft aan dat er in ieder geval 8 Mizoguchi's released worden:

Miss Oyu
Ugetsu
Gion Festival Music
Sansho Dayu
The Woman of Rumour
Chikamatsu Monogatari
Empress Yang Kwei Fei
Street of Shame

Ziet er goed uit :)

Offline Profile  

25 Aug 2006, 17:50 

ah, da's goed nieuws dan !

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next