Logo

It is currently 17 Oct 2017, 02:21

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
  Twin Peaks
24 Jan 2006, 17:50 

Ik stel voor dat mensen hier discussie voeren over het must-see werk van Lynch: Twin Peaks (je in een hoekje schamen als je het nog niet gezien hebt, is ook goed :wink: ). Zelf schaar ik dit werk tot het beste wat ik gezien heb aan series. Aan de andere kant heeft deze serie zeer veel weg van een prachtige filmische productie. Maar mooi is het dus zeker. Dit komt naar mijn gevoel omdat deze serie over verschillende elementen beschikt (zowel qua suspense, humor; maar ook stijl) en je dit kunt zien als een soort 'hybride genre' waardoor je altijd zult genieten van deze serie.

Daarnaast kunnen hier de altijd aanwezige geruchten geplaatst worden over het eventuele tweede seizoen dat wellicht op DVD gaat verschijnen.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:39 

Helemaal eens! Ook mijn favoriete tv-serie.

Ik weet nog goed toen de serie op TV werd uitgezonden. Iedere woensdagavond kwam ik dan thuis van voetbaltraining, en ging dan, gedouched en met schone kleren aan, zeer relaxed (als ik gesport heb voel ik me altijd heel relaxed) op de bank liggen voor de TV. Boterhammen met pindakaas en hagelslag erbij, glas pepsi, dekentje eroverheen, en Twin Peaks kijken maar. Voor mij was dat altijd het beste uurtje van de week :)

Offline Profile  

Re: Twin Peaks
25 Jan 2006, 04:10 

Vincent wrote:
Je in een hoekje schamen als je het nog niet gezien hebt, is ook goed. :wink:

Gelukkig... :oops:

Offline Profile  

25 Jan 2006, 10:07 

Beat wrote:
Helemaal eens! Ook mijn favoriete tv-serie.

Ik weet nog goed toen de serie op TV werd uitgezonden. Iedere woensdagavond kwam ik dan thuis van voetbaltraining, en ging dan, gedouched en met schone kleren aan, zeer relaxed (als ik gesport heb voel ik me altijd heel relaxed) op de bank liggen voor de TV. Boterhammen met pindakaas en hagelslag erbij, glas pepsi, dekentje eroverheen, en Twin Peaks kijken maar. Voor mij was dat altijd het beste uurtje van de week :)

Klinkt heel bekend, alleen was het bij mij na het volleyballen en coca cola ipv pepsi ;) 1 van de weinige series die me na al die jaren nog steeds heel sterk is bijgebleven. Heb hem al een tijdje op dvd maar heb het nog steeds niet herbekeken, binnenkort toch maar eens aan beginnen.

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:10 

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. En 30 euro voor seizoen 1 is nou niet echt duur moet ik zeggen. Hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk? Is al bekend wanneer de andere seizoenen worden uitgebracht? Komt er een box voor zover bekend?

Pioneer KRP-600M plasma tv
QED Silver Anniverassary bekabeling

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:13 

Er zijn twee seizoenen - de tweede serie telt wel zowat drie keer zoveel afleveringen als ik me niet vergis. Releasedatum daarvan werd de voorbije twee jaar steeds maar opgeschoven, wordt nu aangekondigd voor 2006, maar je weet dus nooit.

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:18 

Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wachten op de release van een volgend seizoen. Dan kijk ik liever niet totdat ik de serie compleet heb. Ik neem aan dat van Twin Peaks nog wel een box zal verschijnen met beide seizoenen daarin. Ik hou het in de gaten.

Pioneer KRP-600M plasma tv
QED Silver Anniverassary bekabeling

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:35 

heb ik vroeger nog op bbc gevolgd de eerste keer dat ze hier airden. Dan op op vtm en later heb ik alle videos gekocht in de makro voor 90Fr stuk.

DVD Box heb ik ook maar nog niet opnieuw gekeken..

Offline Profile  

22 Feb 2006, 18:29 

Ik ben een groot liefhebber echt een briljante serie. Geheimzinning, Sarcasme, zwarte humor, karakteristiek, creepy en drammatisch. Wacht met smart op de rest van de dvd's.

Offline Profile  

28 Feb 2006, 11:12 

Vergeet ook de film niet: Fire Walk With Me.

Ik kan niet wachten tot seizoen 2 uitkomt. Naar mijn mening de beste TV-serie ever. Paramount geeft iig nog steeds aan dat seizoen 2 nog dit jaar verschijnt.

Offline Profile  

29 Mar 2006, 00:47 

Vanavond de pilot en de eerste aflevering gezien. Ben zeer enthousiast! :D

Offline Profile  

21 May 2006, 10:01 

wmvankoppen wrote:
Vanavond de pilot en de eerste aflevering gezien. Ben zeer enthousiast! :D

Na eind maart het eerste seizoen te hebben gezien gisteren een start gemaakt met seizoen 2. Een vriend van me heeft ze op video... Mij was een marathon beloofd, maar daarvoor heb ik wel erg weinig afleveringen gezien (vier stuks). :( (Was verder erg gezellig namelijk. :D)

Hoop wel dat die box nu gauw gaat uitkomen, want anders weet ik in 2007 nog niet wie Laura Palmer heeft vermoord.

Offline Profile  

07 Feb 2007, 12:47 

Na vele malen uitstel eindelijk een geloofwaardig persbericht van Paramount ontvangen:

Quote:
Hilversum, 7 februari– Paramount Home Entertainment Benelux brengt 5 april 2007 het tweede seizoen van de legendarische TV-serie TWIN PEAKS op DVD uit. Na de succesvolle DVD lancering van seizoen 1 begin 2002 zal de mysterieuze dood van Laura Palmer eindelijk worden onthuld..... Seizoen 2 bestaat uit 6 discs met heel veel nieuw bonusmateriaal!

Extra’s:
· Nieuw ge-remasterde High-Definitionversie van de originele televisieserie
· Interactieve Menus
· Digitaal ge-remasterde Scene Selectie
· Interviews
· Diepte-Interviews met de Regisseurs: Stephen Gyllenhall, Tim Hunter
· Optionele Log Lady Introducties bij iedere Aflevering
· Script Notities: Optionele Gids voor
· de onbekende kant van Twin Peaks
· Zeldzaam Archiefmateriaal van ‘Wrapped in Plastic' - het officiele Twin Peaks Magazine

Offline Profile  

07 Feb 2007, 12:56 

Alle dansende dwergen nog 'ns aan toe - eindelijk officieel - dat is goed nieuws !

Offline Profile  

23 Apr 2007, 21:51 

Afgelopen dagen het eerste seizoen weer eens bekeken en heb me er bijzonder goed mee vermaakt. Had het sinds 1990 niet meer gezien maar het heeft echt niets aan kracht verloren. Kreeg tijdens het kijken ook ongelofelijke zin in zwarte koffie, kersenvlaai en Sherilyn Fenn.

Offline Profile  

27 Apr 2008, 17:39 

Gisteren de eerste dubbellange aflevering van Twin Peaks seizoen 2 gezien. En tjongejonge wat heerlijk geniaal weer. Wat zit er toch een hoop humor in, vooral die FBI-agent die vol minachting het plaatselijke politiecorps loopt af te zeiken.

De beginscene is tergend. Dale Cooper ligt gewond op zn kamer en dan komt er een oude vent binnen die al strompelend zn glaasje melk komt brengen. Helpen ho maar, in plaats daarvan legt ie de hoorn op de haak en begint ie zeer vaag te lullen. Vervolgens komt er een reus de kamer binnen.....de toon is gezet....heerlijk!! Ha....en dan Leland die soms heel vrolijk is en dan uit het niets totaal omslaat naar paniekerig janken. Wat een types.... Ben meteen weer verkocht.

Offline Profile  

14 May 2010, 09:09 

Man oh man - this Georgia is DAMN fine coffee !

One of the Georgia Coffee commercials (aired in Japan) David Lynch did with the cast of Twin Peaks :

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]