Logo

It is currently 20 Nov 2018, 10:39

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
  FireFly
23 Jan 2006, 14:51 

Eerste sci fi serie die ik gekeken heb. En ik moet zeggen dat het me serieus bevallen is terwijl het echt niet echt mijn genre is...

Heeft imo het gevoel dat je een gelijkaardig verhaal volgt als dat van han solo alleen met betere dialogen , intressantere missies en beter uitgewerkte actie. Zijn groep "rebellen" is ook veel gevarieerder en hebben veel meer diepgang.

De box staat nu in aanbieding bij cdwow heb ik gezien 15£ Heb ze zelf juist allemaal gedownload en gekeken dit weekend en sinds ik momenteel al teveel op mijn wishlist heb ga ik het nog effe uitstellen om de box te kopen. Volgens mij echt wel de moeite om aan te schaffen voor die prijs,het is zeker de laagste prijs dat ik al gezien heb voor die box

De Film serenity is wat de nieuwe star wars had moeten zijn!. Je moet wel eerst de serie zien om de film volledig te kunnen volgen..

Grtz

D

http://www3.cd-wow.com/detail_results_2 ... code=10490

Offline Profile  

23 Jan 2006, 15:05 

Ben nu halverwege de serie en bevalt me ook prima, zeker beter dan verwacht. De verhaallijnen zijn redelijk onvoorspelbaar en de humor is soms lekker zwart. Ik hou normaal ook helemaal niet van SF series maar Firefly is een aangename verrassing. Het is eigenlijk gewoon een western... in space.

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:04 

Ik ben momenteel ook halverwege en ook aangenaam verrast. Hoe hebben ze het in hun hoofd gehaald de serie niet meer dan 1 seizoen te gunnen? Onvoorstelbaar, te meer daar kwalitatief veel slechtere series wel jarenlang doorgaan. Klote commercie altijd. Anyway, Firefly is erg origineel en de bovenstaande typering als western in space is wellicht de beste. Sterke dialogen, cynische humor, originele setting en dito muziek. Enkel de acteerprestaties vind ik niet altijd van alle personages even sterk. Ik ben erg benieuwd wat ze van de film gaan brouwen.

Pioneer KRP-600M plasma tv
QED Silver Anniverassary bekabeling

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:06 

Moondust wrote:
Ik ben erg benieuwd wat ze van de film gaan brouwen.

De film is toch al gebrouwen?

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:16 

buzzmeekz wrote:
Moondust wrote:
Ik ben erg benieuwd wat ze van de film gaan brouwen.

De film is toch al gebrouwen?

Verrek, ik heb zitten slapen. Op 17 november 2005 al in premiere gegaan in Nederland. Totaal gemist. Ik wacht wel op de dvd release, dan koop ik um gelijk. Overigens leuk dat de acteurs uit de serie ook in de film spelen. Met andere acteurs (wat men ook nog wel eens wil doen) zou mijn interesse een stuk minder zijn, daar de sfeer van de serie dan niet bij de film opgeroepen kan worden.

Offline Profile  

26 Jan 2006, 00:31 

ik vond de film zeer geslaagd, echt een goede ovegang van de serie . Extra geld is in de juiste plaatsten gebruikt. En veel groote vragen die in de serie onbeantwoord waren worden in film beantwoord.

spoiler:

REEVERS & RIVER!

Offline Profile  

26 Jan 2006, 09:59 

Voor wanneer is de dvd release van de film gepland?

[edit]
Zowel een 1disc als een 2disc op 11-05-2006 zie ik op www.dvd-home.nl
[/edit]

Offline Profile  

31 Jan 2006, 11:48 

Heb de serie inmiddels afgerond en vind het echt jammer dat destijds de stekker eruit getrokken is. Heerlijke serie die echt geen moment verveelt. Leuk hoe de meeste actie/sf clichés worden vermeden en als ze toch langskomen wordt er vaak de draak mee gestoken. Het deed me qua sfeer ook wel een beetje denken aan de anime Cowboy Bebop.

Ben nu erg benieuwd naar Serenity...

Offline Profile  

31 Jan 2006, 15:58 

jim2873 wrote:
Heb de serie inmiddels afgerond en vind het echt jammer dat destijds de stekker eruit getrokken is. Heerlijke serie die echt geen moment verveelt. Leuk hoe de meeste actie/sf clichés worden vermeden en als ze toch langskomen wordt er vaak de draak mee gestoken. Het deed me qua sfeer ook wel een beetje denken aan de anime Cowboy Bebop.

Ben nu erg benieuwd naar Serenity...

Leuk om te horen dat je er ook zo van genoten hebt Riny :)

De film is een van de beste sci fi adventure films dat ik gezien heb sinds the empire strikes back :) of misschien matrix1 (had ook nog wel zijn charmes)

Het is idd een zonde dat de serie zo rap gecanceled is en ik hoop dat de dvd sales genoeg funding creert voor nog een aantal films...

Ben eigenlijk nu op zoek naar een dvd box met de film en de serie ..
Moest ik dat vinden zou ik zeker een andere serie nog een maand uitstellen om te kopen idp, of tenzij ze iemand tweedehands verkoop nattuurlijk ;) ;)

Offline Profile  

31 Jan 2006, 16:12 

Djet3k wrote:
Ben eigenlijk nu op zoek naar een dvd box met de film en de serie ..
Moest ik dat vinden zou ik zeker een andere serie nog een maand uitstellen om te kopen idp, of tenzij ze iemand tweedehands verkoop nattuurlijk ;) ;)

Heb niets gehoord over een box met serie+film. Bij cd-wow is de serie (r2/4) slechts 22 euro en de r2uk pre-order van Serenity 12 euro. Denk niet dat je het tweedehands goedkoper zal vinden ;)

Offline Profile  

31 Jan 2006, 16:32 

Inmiddels heb ik al 14 episodes gezien en ben ik nog altijd zeer enthousiast. Deze serie heeft iets heel aparts over zich heen, iets dat andere sci-fi series en films missen. Met name in het begin van de tweede helft zitten de sterkste episodes met als uitblinker Out of Gas. Gezien het feit dat de film Serenity geen doorslaand succes was, verwacht ik niet dat er nog een waardig vervolg op de serie of nog een film komt. Het blijft helaas altijd weer om de centjes draaien bij mensen.

En wat betreft de aanschaf, wat cdwow er momenteel voor vraagt (zeker als je nog kortingslinks en -vouchers) gebruikt is echt geen geld. Wellicht je plan om op een box te wachten waarin zowel de serie als de film zijn opgenomen maar laten varen.

Offline Profile  

16 Feb 2006, 16:46 

Net ook gezien. Leuke mix van genres. 'Ariel' en de laatste episode vond ik de beste.

Offline Profile  

18 Feb 2006, 20:41 

En waar staat "Out of gas" in dat rijtje? Dat vond ik namelijk verreweg de beste aflevering.

Offline Profile  

18 Feb 2006, 23:04 

Firefly heb ik helaas gemist op TV. Uiteindelijk heb ik Firefly en de film maar gekocht.

Ik ben sinds vorige week begonnen met het kijken van Firefly.
Ik zit ongeveer op de helft. Elke dag kijk ik een aflevering. Vandaag had ik Jaynestown gekeken. Morgen Out of Gas. Volgende week kom ik uit op de film Serenity. Wat een leuke serie zeg. :D
Dit is een serie waarvoor ik echt ga zitten, met de kat op schoot en Ben & Jerry's aan mond wordt het eventjes genieten.

Offline Profile  

27 Feb 2006, 19:12 

Wel, het zit erop. :(
Zowel de serie Firefly als de film. De film had gelukkig echt een einde, zodat Firefly/Serenity goed is afgesloten. Ik vond het nogal jammer dat Firefly geen echt einde had. Alsof je een nieuwe aflevering verwacht.
Het werd een film. Wat ik wel zo vaag vond aan Serenity. Zo in ene was Book weg en zat hij in Haven. :? Inara had wel gezegd dat ze weg ging, maar Book zei dat niet in de serie.

Offline Profile  

02 Mar 2006, 19:53 

Wat mij trouwens opviel. De stemmen in de film vooral die van Nathan klinken anders dan in de serie. Nathan klinkt als een smurf in de film. In het begin van de film valt het wel op. Hoe kan dat nou?

Offline Profile  

05 Mar 2006, 10:49 

Inmiddels Serenity gezien en doet zeker niet onder voor de serie. Heerlijk vermaak. Ik raad ook wel aan om eerst de serie te zien, hij is op zich wel losstaand te kijken maar dan is hij wel minder leuk denk ik.

Offline Profile  

10 Mar 2006, 14:37 

Serenity gezien. Vond het eigenlijk teleurstellend met teveel nadruk op actie. Ik mis de knipoog en het speelse karakter van Firefly want dat maakte die serie juist bijzonder imo.

Offline Profile  

01 May 2006, 15:05 

Joss Whedon bewijst dat je ook zonder spectaculaire ruimte-oorlogen, een overdaad aan special effects, hominide spacecreaturen, robots en wat dies meer zij, uitstekende science fiction kunt maken.
Ik heb een genoeglijk weekend beleefd met het bekijken van serie en film.

Image

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]