Logo

It is currently 16 Oct 2017, 23:57

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  Dexter
21 Dec 2006, 11:44 

iemand deze serie al aan het volgen? wat ik er van gezien heb doet me wel verlangen naar meer

Based on Jeff Lindsay's novel "Darkly Dreaming Dexter," this crime thriller follows Dexter Morgan. Dexter is a successful forensics blood spatter expert, but lurking just beneath his charismatic personality is a terrible truth. Dexter has corralled his innate homicidal urges into a closely guarded second career: He hunts down and brutally murders those vicious criminals who have managed to avoid the clutches of the law.

de rol van dexter wordt vertolkt door Michael C. Hall (David Fisher uit Six Feet under)

momenteel krijgt Dexter het beste waarderingscijfers op tv.com

Offline Profile  

26 Jan 2007, 17:21 

heb nu het hele eerste seizoen (12 afleveringen) van dexter gezien, dikke dikke aanrader. een fantastische serie die zeker ook potten zal breken in europa

Offline Profile  

06 Feb 2007, 07:06 

matt wrote:
heb nu het hele eerste seizoen (12 afleveringen) van dexter gezien, dikke dikke aanrader. een fantastische serie die zeker ook potten zal breken in europa

Ben nu onderwg met seizoen 1, heb 6 afleveringen achter de rug. En met iedere afleveringen word de serie beter en beter. En vanaf aflevering 1 is de serie al goed.

Offline Profile  

19 Jan 2008, 20:57 

het tweede seizoen van dexter was wederom erg leuk, een aanrader!

Offline Profile  

20 Jan 2008, 21:54 

Ja, S2 was ook weer erg leuk, als het goed is gaat het derde seizoen in september van start! Lees net dat CBS deze showtime serie voor de massa gaat uitzenden met de nodige cuts :roll:

Offline Profile  

10 Apr 2008, 13:23 

Ik heb me er na de vele positieve kritieken ook eens aan gewaagd, maar mij viel het toch bitter tegen. Michael C. Hall doet wat hij kan met een personage dat naar mijn idee het gimmick-niveau niet overstijgt, maar dat kan de boel helaas niet redden. De grappen zijn te makkelijk, de personages blijven vlak, en dan is er nog de nagenoeg continue aanwezigheid van Jennifer Carpenter als stiefzus Deborah, die wat mij betreft met stip de top 10 Meest Irritante TV-Personages binnenstormt. Showtime blijkt opnieuw bepaald geen HBO te zijn...

Offline Profile  

10 Apr 2008, 16:07 

hoeveel afleveringen heb je gezien?

moet toegeven dat ik ook zowat braakneigingen krijg van het deborah personage. wat een kut rol / kut actrice

voor de rest enkel positieve dingen te melden over dexter

Offline Profile  

10 Apr 2008, 16:17 

Enkel de eerste twee - toen besloot ik dat ik mijn tijd op een prettiger manier wilde besteden. Heb nog complete seizoenen van Boston Legal, The Wire, The Shield, Rome en nog wel meer liggen. Mijn vooroordelen over Showtime-series werden door Dexter helaas net iets te snel bevestigd. De enige Showtime-productie die ik nog wel vond gaan, was wat mij betreft Californication - al vond ik dat ook niet echt een hoogvlieger.

Offline Profile  

10 Apr 2008, 16:21 

ik hoop toch dat je de serie nog een kans wil geven. ik denk eerlijk gezegd dat je een positiever beeld zal hebben na het bekijken van een volledig seizoen. de serie evolueert ook in de loop van het seizoen. het is geen zoveelste csi met afleveringen die los van elkaar staan.

moet je zoals eerder gezegd wel bijtreden over deborah

in vergelijking met the wire en the shield valt dexter natuurlijk licht uit maar het blijft wel een zeer entertainende serie

Offline Profile  

10 Apr 2008, 16:29 

Welja, zal het wel weer eens een kans geven als ik ooit door mijn huidige stapel series heenraak. Kwam in een recensie van het eerste seizoen trouwens deze vinnige bewoordingen tegen over dat afschuwelijke wijf, en moest er erg om lachen:

Quote:
As good as Hall is, Jennifer Carpenter is bad. Like that classic Harold & Kumar bit about Katie Holmes' breasts being the opposite of the Holocaust, Carpenter is the opposite of Hall, and their scenes together (she plays his retarded cop sister, Debra) are relentless in their awfulness. Listening to her attempt her lines is a lot like having someone bore a hole in your head with an unsharpened pencil--and lucky for us, she's in every episode of the first season. Lucky again, the dimwits responsible for the show have this evergreen belief that every single character needs an uplifting arc, and so Debra gets hers as a beat cop who becomes a homicide dick through the sort of promotion that proves the Peter Principle. I don't know what equal-opportunity job fair got her hired into a position that requires reading, but when it's revealed that she's central to the running joke of a brilliant serial killer whom Dexter admires, it struck me that this is the one area where it makes any sense that a character this dumb and poorly-performed would be front-and-centre in a weekly series.

Offline Profile  

22 Dec 2008, 12:45 

Seizoen 1 gezien en erg van genoten. Ben er nog niet helemaal uit wat ik van Jennifer Carpenter moet vinden. Soms denk ik ook dat het echt heel slecht is maar andere keren denk ik weer dat het misschien toch wel een briljante vertolking is. Ken de actrice verder niet dus heb ook geen idee of ze altijd zo is. Kijk in ieder geval weer uit naar het volgende seizoen.

Offline Profile  

25 Dec 2008, 14:31 

net klaar met seizoen 3

weer zeer genietbaar en verslavend maar misschien net iets minder dan seizoen 2

laat u echter niet tegenhouden, het blijft heel leuk!

Offline Profile  

25 Dec 2008, 15:33 

Geweldige serie inderdaad, ik vond Debra wel wat beter geworden in het 3de seizoen, terwijl ik me de eerste 2 aan haar heb zitten irriteren. Misschien heeft ze wat acteerlessen gehad van haar vriend.

Offline Profile  

16 May 2009, 23:24 

Even een oudje onder het stof vandaan halen: ik vond seizoen 1 van Dexter echt briljant, hoewel ik bij de eerste aflevering echt even moest doorbijten. De plotwending na aflevering 8 vond ik eigenlijk wel erg goed gevonden. Sowieso vind ik het prettig dat het idee van de blood spatter analyst die serial killer blijkt ook echt verder uitgewerkt wordt, dmv de flash backs naar zijn jeugd.

Seizoen 2 en 3 vond ik allebei minder dan het eerste seizoen, maar desondanks kijk ik wel weer uit naar seizoen 4 en 5 die er na de zomer aankomen.

Offline Profile  

27 Nov 2009, 16:12 

Het eerste seizoen afgekeken. Leuke serie die vooral aanspreekt vanwege de rol van Michael C. Hall als seriemoordenaar die overal mee wegkomt. Ik moet wel zeggen dat seizoen 2 wat minder van start gaat, vooral omdat Dexter steeds "menselijker" begint te worden en dat er allerlei subplotjes worden uitgestippeld die niet allemaal nodig zijn.

Offline Profile  

13 Dec 2009, 16:12 

Een van mijn favoriete series!

momenteel ben ik ook de boeken aan het lezen.

Deborah is volledig zo ook in de boeken, volgens mij schreef hij meeste collegas van dexter als irritante of gewoonweg domme agenten zodat dexter ze beter kan manipuleren. Soms onbreekt die voiceover waar dexter ze kleineert en afbreekt in de serie.

Het 4de seizoen dat vanavond eindigt in de US is zeker ook van de beste seizoenen tot nu toe! John Lithgow is weer brilliant als bad guy!

Offline Profile  

13 Dec 2009, 16:29 

In mijn ogen echt het beste seizoen tot nu toe, kijk dan ook zeker uit naar de ontknoping, de vorige aflevering was al een prima opbouw naar deze ontknoping.

Offline Profile  

15 Dec 2009, 23:31 

Seizoen 4 afgerond. Een geweldig seizoen mede door John Lithgow die samen met Michael C. Hall is genomineerd voor een Emmy. Wat een afsluiter. :shock:

Offline Profile  

18 Dec 2009, 18:07 

moet er nog aan beginnen maar zie het al weer helemaal zitten, zal er wel doorgaan op een dag of 3

Offline Profile  

27 Dec 2009, 16:43 

Zojuist het eerste seizoen afgerond. Heerlijke serie rond een onwaarschijnlijke seriemoordenaar, die gaandeweg steeds sympathieker wordt. Dat komt vooral door de flashbacks naar Dexters relatie met zijn vader, die hem als sociopaat toch een set morele lessen heeft proberen bij te brengen. Zo ontstaat een mooi inkijkje in de psyche van een totaal gevoelloos personage. In de laatste aflevering groeit Dexter echt uit tot een tragische held: dat had ik niet verwacht van een serie met deze premisse.

Mooi tegenspel van zowel Dexters collega-agenten als zijn beschadigde, maar steeds sterker opkrabbelende vriendin Rita (wat een ontzettend leuke actrice is dat trouwens). Interessant om te zien hoe die relatie zich ontwikkelt: hoe zelfbewuster en sterker Rita wordt, hoe moeilijker Dexter het vindt om met haar een relatie te hebben.
Ook leuk om te zien hoe de in eerste instantie als totaal onsympathiek en incompetent neergezette leidinggevende inspecteur Maria naarmate de afleveringen vorderen steeds 'beter' wordt.
Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met zus Debra, die niet zo overtuigt als agente, maar des te meer als het enigszins neurotisch zusje dat ontzettend leunt op haar broer. Goed geschreven vind ik de centrale plotlijn in dit eerste seizoen waarin Dexters relatie tot zijn halfzus en de Ice Truck Killer wordt ontrafeld. Als je dat allemaal op je laat inwerken voegt dat nogal wat laagjes toe aan het toch al controversiële gegeven van een seriemoordenaar-als-hoofdpersoon.

Maar snel het tweede seizoen aanschaffen.

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

28 Dec 2009, 21:55 

Shogo wrote:
Seizoen 4 afgerond. Een geweldig seizoen mede door John Lithgow die samen met Michael C. Hall is genomineerd voor een Emmy. Wat een afsluiter. :shock:

Seizoen begon redelijk suf, het is duidelijk dat de schrijvers op het einde voor het shock moment gingen. Ik hoop dat ze weten wat ze doen, maar heb het gevoel dat ze geen flauw idee hebben hoe ze in seizoen 5 verder moeten.

Serie kijkt overigens nog steeds lekker weg.

Offline Profile  

29 Dec 2009, 18:17 

Tja het einde heeft de schrijvers naar mijn mening juist meer vrijheid gegeven voor het nieuwe seizoen. Het kan alle kanten op nu. Of dat positief of negatief gaat uitvallen moeten we bekijken in het 5de seizoen. :)

Offline Profile  

05 Jan 2010, 20:11 

het was een anker aan zijn dark passenger been , vanaf nu is hij weer vrij dus ik denk dat de mogelijkheden zeer groot zijn :) Vraag mij wel af hoe hij het gaat uitleggen.

Toen de eerste ep van s3 airde hebben ze een contract gekregen voor s4&5 dus ik denk dat het ook kan dat deze seizoen maar op elkaar gaan volgen :)

Offline Profile  

06 Apr 2010, 17:33 

Na een paar afleveringen van seizoen 3 had ik deze serie even terzijde geschoven, maar op een of andere manier begon ik weer te kijken en heb ik seizoen 3 binnen enkele dagen uitgekeken. Ik heb eigenlijk geen idee wat deze serie nou zo leuk maakt, ik denk een combinatie van het hoofdpersonage Dexter en de heerlijk kleurrijke omgevingen van Miami. Het kijkt lekker weg. Voor de rest doet de serie niet veel bijzonders, hebben de bijfiguren weinig diepgang en wordt elk seizoen wel erg "hard" afgesloten (zodat er eigenlijk geen open eindjes meer zijn). Goed, op naar seizoen 4.

Offline Profile  

22 Nov 2010, 21:46 

Ik heb de afgelopen twee weken Seizoen 4 op de Nederlandse televisie gevolgd en moet zeggen dat ik toch redelijk onthutst was over de finale twist waarmee dit seizoen eindigt. Holy shit: dit biedt krankzinnige mogelijkheden voor het vijfde seizoen. Hoe legt Dexter dit uit aan zijn collega's? En wat heeft dit voor consequenties voor zijn karakter?

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next