Logo

It is currently 17 Jul 2018, 17:30

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
  24
17 Jan 2006, 17:30 

Ook dit is een top serie, zeer spannend en verslavend. Ik heb alleen seizoen 1 t/m 3 gezien. Binnenkort komt 4 uit en die ga ik gelijk kopen en binnen 1/2 dagen heb ik deze al helemaal bekeken.

Offline Profile  

28 Jan 2006, 15:54 

Ik kon mijn aandacht bij seizoen 1 totaal niet vasthouden naar het einde toe :(

Offline Profile  

28 Jan 2006, 17:19 

Ik heb de eerste twee seizoenen ooit erg goedkoop via wijlen DVDsoon verkregen. Ik ben, ongeveer een jaar na dato, niet verder gekomen dan aflevering vijf van seizoen één. Erg matig mijns inziens, deze serie. 24 wil erg vlot en suspenseful zijn, maar de trage, gebrekkige (werkelijke) plotstuwing werkt hierbij averechts. Dat de plot ellenlang uitgerekt maar desondanks simpel, voorspelbaar en repetatief is helpt ook niet. Saaie en vervelende serie.

Een enorme teleurstelling voor mij. Ik had meer verwacht, zeker na het lezen van enorm veel positieve berichten over deze serie. Ach, ik had beter moeten weten. Hedendaagse Amerikaanse tv-series zijn niet voor mij weggelegd.

Offline Profile  

28 Jan 2006, 20:54 

Seizoen 2 vond ik heerlijk over de top. Afgezien van het gedeelte dat er vanuit het Witte Huis een terroristische aanslag wordt gepleegd zodat er een agressiever buitenlands beleid komt, was de plot zeer onwaarschijnlijk, maar daardoor des te leuker.

Seizoen 1 vond ik ook te pruimen, maar bij 3 kon ik niet wachten tot de 24 uur om waren.

Offline Profile  

29 Jan 2006, 00:02 

Ik vrees dat ik me ga ergeren aan teveel onwaarschijnlijkheden. Over the top hou ik ook niet zo erg van. Derhalve vooralsnog de serie niet aangeschaft. Wellicht ooit nog wel.

Pioneer KRP-600M plasma tv
QED Silver Anniverassary bekabeling

Offline Profile  

29 Jan 2006, 02:54 

Heb alle vier de series gezien... Mijn voorkeur (beste voorop): 1, 3, 2, 4.
Waarbij ik moet aantekenen dat ik seizoen 4 nog altijd heel aardig vond.

D'r klopt geen zak van, en 't wordt steeds onwaarschijnlijker (wat geloofwaardigheid betreft haakte ik af in seizoen 2, toen Jack doodging, vervolgens weer tot leven kwam, en vrolijk verder ging met terroristjes pesten alsof er niets was gebeurd), maar als je je verstand op 0 zet (waar ik soms toch wel zin in heb), is het een prima thrill ride. Serie 4 heb ik dan ook in twee dagen gekeken.

Offline Profile  

29 Jan 2006, 09:52 

Nee, ik denk dat ik definitief afhaak... :(

Pioneer KRP-600M plasma tv
QED Silver Anniverassary bekabeling

Offline Profile  

30 Jan 2006, 20:33 

Beat wrote:
Hedendaagse Amerikaanse tv-series zijn niet voor mij weggelegd.

Conclusie op basis van 5 afleveringen 24?

Offline Profile  

30 Jan 2006, 21:39 

Preacher wrote:

Nee, wek ik die indruk? Er komen wel meer Amerikaanse tv-series op TV. Zo wordt je doodgegooid met CSI (ook erg matig imo) om maar wat te noemen.

Conclusies trekken op basis van 5 afleveringen lijkt op het eerste gezicht wat voorbarig, maar het gaat hier toch om ca. 4 uur materiaal ;)

Offline Profile  

31 Jan 2006, 10:35 

Beat wrote:
Preacher wrote:

Nee, wek ik die indruk? Er komen wel meer Amerikaanse tv-series op TV. Zo wordt je doodgegooid met CSI (ook erg matig imo) om maar wat te noemen.

Conclusies trekken op basis van 5 afleveringen lijkt op het eerste gezicht wat voorbarig, maar het gaat hier toch om ca. 4 uur materiaal ;)

Er zijn idd niet veel goede dedective/cop series..

Probeer eens the shield en zeg dan wat je er van denkt..

Monk vindt ik ook nog deftig

Offline Profile  

31 Jan 2006, 14:13 

Realiteitsgehalte in deze series is inderdaad niet erg hoog, maar desondanks zijn ze erg spannend en kijkt het lekker weg. Mijn favoriete seizoen tot nu toe is seizoen 4, met name de eerste 12 afleveringen heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten, maar helaas zakt de boel daarna in en kabbelt het een beetje voort naar het einde, maar desondanks blijft het een uitstekende serie.
Hoewel het een TV-serie betreft, is deze serie geschikter om te bekijken op dvd, dan 'm te volgen bij een zendgemachtigde omroep. Nog afgezien van de beeld- en geluidskwaliteit, duurt het wel erg lang voor je bij de ontknoping bent (24 weken = bijna een half jaar) en daarnaast zijn de reclame-onderbrekingen een ware crime. Het schiet echt niet op en ik kan me voorstellen dat je dan tussentijds afhaakt.

Offline Profile  

04 Feb 2006, 14:17 

Mijn hoge bezwaar is al die plotwisseling en het hoge "hipheidsgehalte" :P

Offline Profile  

18 Feb 2006, 23:18 

24 is spannend en geweldig. Alleen het begin seizoen 3 vond ik minder. Die mexicanen waren erg vervelend. Nadat we van deze heren verlost waren, was seizoen 3 veel beter. Met als hoogtepunt wat Jack gaat doen met Ryan Chappelle. Dat was schokkend :shock: Seizoen 4 is ook erg goed. Vooral het einde, wat ik erg mooi vond.

Offline Profile  

28 Feb 2006, 18:29 

Ik heb alleen de eerste serie gezien - in een redelijk kort tijdsbestek alle afleveringen achter elkaar op DVD. Dat betekent dat ik niet werd gehinderd door reclameblokken of wachttijden van een week voor ik de volgende aflevering kon zien.
Na een aflevering of zeven, acht zakte het verhaal wat mij betreft enorm in: de eerste, sterke spanningsboog van de ontvoering van Bauers dochter was toen opgelost, waarna de schrijvers duidelijk moeite hadden om een nieuwe spanningsboog op te zetten. Desondanks heb ik de eerste serie met veel plezier uitgekeken, hoewel de razendsnelle informatieuitwisseling via die mobiele telefoons mij op den duur wel danig de keel begon uit te hangen. En ook de ontknoping van die eerste serie was onwaarschijnlijk, zeker als je vervolgens gaat terug redeneren naar wat er in de eerdere afleveringen was gebeurd.
Een tweede serie 24 leek mij na de eerste nogal onzinnig. Het concept dat we een dag uit het leven van Jack Bauer volgen, waarin de ene na de andere onwaarschijnlijke opeenvolging van gebeurtenissen plaats vindt, kun je met goed fatsoen maar één keer toepassen. Daarna wordt het een trucje. Misschien had het gescheeld als de tweede serie een andere hoofdpersoon had gehad en je dus het concept op een ander personage had losgelaten.

Offline Profile  

03 Mar 2006, 16:11 

Heb het een tijdje op tv gevolgd en seizoen 1+2 vond ik prima entertainment. Tijdens het derde seizoen ben ik afgehaakt want die vond ik een stuk minder interessant en begon me echt te irriteren aan sommige karakters. Zojuist seizoen 4 afgerond op dvd en moet zeggen dat ik me geen minuut verveeld heb. Niet altijd even geloofwaardig maar nam het deze keer graag op de koop toe en door het ongelofelijk snelle tempo heb je weinig tijd om daar lang bij stil te staan. Samen met seizoen 1 mijn favoriet.

S1 ****
S2 ***1/2
S3 *** (van wat ik gezien heb)
S4 ****

Offline Profile  

14 Mar 2006, 22:07 

De eerste serie was best leuk (beetje moralistisch, maar dat nam ik voor lief), de daarop volgende serie's zo nu en dan met een half oog gekeken. De nieuwigheid was er wel vanaf en ik had niet echt het gevoel dat ik naar totaal vernieuwende dingen aan het kijken was.

Offline Profile  

22 Jan 2007, 10:54 

Seizoen 5 er doorheen gejast en was veruit mijn favoriete seizoen tot nu toe. Geweldige cliffhangers, de beste cast tot nu toe, vrijwel geen vervelende subplots en zelfs het korte optreden van Elisha was goed te pruimen.

****1/2

Offline Profile  

22 Jan 2007, 21:29 

jim2873 wrote:
Seizoen 5 er doorheen gejast en was veruit mijn favoriete seizoen tot nu toe. Geweldige cliffhangers, de beste cast tot nu toe, vrijwel geen vervelende subplots en zelfs het korte optreden van Elisha was goed te pruimen.

****1/2

Ik vond het vijfde seizoen juist duidelijk het minste... Oude wijn in nieuwe zakken - alles is nu al wel een keer voorbij gekomen, en daardoor zie je de 'verrassingen' al van ver aankomen. Wat bovendien nu ook wel een rol gaat spelen: hoe langer Jack in leven blijft, hoe ongeloofwaardiger het wordt. (Dan te bedenken dat-ie in die 5 seizoenen inmiddels twee keer een hartstilstand heeft gehad...)
Ik wilde nog steeds weten hoe het afliep, maar zat me soms ronduit te ergeren. (Al vond ik de cliffhanger voor seizoen 6 dan weer wel erg goed. - Ik ga toch weer kijken. :roll: )

Ik kwam tot ***1/2.

Offline Profile  

23 Jan 2007, 02:25 

Ik heb hetzelfde gevoel, alleen kwam dat gevoel bij mij na S2 al kijken. Hartstikke goed entertainment in het begin, maar de truukjes begin je door te krijgen en tegen S4 zat ik me af en toe wel te ergeren. S5 heb ik niet eens afgekeken...Wat mij nou een geweldig idee lijkt, is om een hele nieuwe cast te gooien in hetzelfde realtime concept. Nu valt me het realtime effect niet eens meer op...

Offline Profile  

23 Jun 2007, 01:34 

Deze week seizoen 6 gekeken... Het glijdt nu toch af naar een bedenkelijk niveau. In de eerste plaats omdat alle mogelijke plotwendingen nu wel voorbij zijn gekomen, zodat je makkelijk kunt voorspellen wat er komen gaat. 'Zal Jack dit bevel van zijn meerdere negeren?' 'Zal wel, hij deed het de voorgaande 85 keer ook...' Maar ook verraders binnen CTU, dubbele agenda's van de aansturende politici, kwaden die goed blijken, goeden die kwaad blijken... Een erg opzichtige noodgreep aan het begin van dit seizoen was de plotselinge verschijning van Sandra Palmer, zus van David en Wayne... Je zou toch zeggen dat er in voorgaande seizoenen genoeg is gebeurd om een eerder optreden te rechtvaardigen. Wat mij verder stoorde was het feit dat met de cliffhanger van seizoen 5 - Jack gevangengenomen door Chinezen uit wraak voor een actie uit seizoen 4 - in het begin eigenlijk niets gedaan werd. Pas in aflevering 18 of 19 komen de Chinezen weer ter sprake.
Maar het grootste euvel zijn de dialogen... De You gotta trust me's zijn niet te tellen en hoe vaak iemand iets niet of juist wel doet voor 'this country' is onvoorstelbaar - de constructie wordt zonder overdrijving elke aflevering wel een keer of drie gebruikt.

De koek is echt op - dat was 'ie eigenlijk drie seizoenen geleden al, maar ik besef het nu pas. Hopelijk gaat de stekker er gauw uit. Tijd dat Jack eindelijk 's écht doodgaat.

Offline Profile  

23 Jun 2007, 10:45 

volledig mee eens. seizoen 6 was grotendeels kei belachelijk. dacht soms met een parodie te doen te hebben.

Offline Profile  

23 Jun 2007, 11:34 

Ben ook bijna door seizoen 6 heen en deel jullie mening. Grotendeels waardeloos.

Offline Profile  

23 Jun 2007, 13:18 

Seizoen 6 was inderdaad waardeloos. Mede dat S5 de lat best hooggelegd heeft. Aflevering 17 en 24 waren wel de beste en dat is best om te treuren. :(

In ieder geval heb ik goede hoop dat S7 wel weer behoorlijk gaat worden want alle oneven seizoenen zijn de beteren naar mijn mening. :lol:

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]