Logo

It is currently 19 Nov 2017, 07:00

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message

29 Jan 2008, 22:53 

klaar met seizoen 4, in 1 woord: kippenvel

misschien wel het beste seizoen tot nu toe 10/10

Offline Profile  

28 Feb 2008, 13:23 

Gisteren eindelijk begonnen aan het eerste seizoen, dat al maanden op de plank staat, na eerst het definitieve eind van Deadwood zo lang mogelijk te hebben uitgesteld. Ik dacht even één aflevering te kijken voordat ik naar bed ging, maar dat viel tegen: drie uur later zat ik nog steeds aan de buis gekluisterd, en begon ik mezelf wijs te maken dat nóg een uurtje minder slaap heus geen kwaad kon. Ik was eigenlijk van plan om vanavond naar de film te gaan, maar ik denk dat ik snel naar huis fiets om weer verder te kunnen kijken. Subliem!

Offline Profile  

26 Mar 2008, 19:40 

het klinkt waarschijnlijk belachelijk maar ben triest dat het erop zit :(

jammer maar helaas. net klaar met de allerlaatste aflevering. man man man, wat een seizoen opnieuw. beste serie ever

R.I.P.

Offline Profile  

27 Mar 2008, 15:33 

wie kan me helpen?

waaruit komt de muziek? artiest? componist?

Offline Profile  

27 Mar 2008, 15:40 

Klinkt mij als Hans Zimmer, maar kan het niet direct plaatsen.

Offline Profile  

05 Apr 2008, 15:04 

matt wrote:
het klinkt waarschijnlijk belachelijk maar ben triest dat het erop zit :(

jammer maar helaas. net klaar met de allerlaatste aflevering. man man man, wat een seizoen opnieuw. beste serie ever

R.I.P.

Heb zelf net seizoen 3 erop zitten, en doe nu mijn uiterste best om het einde zoveel mogelijk uit te stellen. Want ik ben het helemaal met je eens: dit overtreft in mijn ogen zelfs HBO-toppers als The Sopranos en Deadwood. Nergens maar dan ook nergens wordt de plank hier misgeslagen. :shock:

Offline Profile  

17 Apr 2008, 23:02 

matt wrote:

Seizoen 4 zit er nu ook op, en ik sluit me geheel bij Matt aan: ik heb er meer dan ooit van genoten, en ben eerlijk gezegd een beetje verdrietig dat het er alweer op zit. Nu maar zien of ik het volhoud om te wachten tot het vijfde seizoen in augustus op dvd verschijnt, of dat ik dat laatste seizoen toch maar vast ga downloaden ;)

Offline Profile  

18 Apr 2008, 10:20 

het vijfde is opnieuw steengoed. ik ga in ieder geval de box terug aanschaffen bij release maar ik heb niet kunnen wachten om te kijken.

ik was na de eerste aflevering van seizoen 5 wat ontgoocheld maar uiteindelijk werd ook dit weer een topper. jimmy was bijna niet te zien in het vierde seizoen maar in het vijfde is hij echt weer de centrale figuur

uiteindelijk

seizoen 1: 9,5
seizoen 2: 10
seizoen 3: 9, 5
seizoen 4: 10
seizoen 5: 10

Offline Profile  

16 Jul 2008, 09:14 

Dr. Strangelove wrote:
matt wrote:

Seizoen 4 zit er nu ook op, en ik sluit me geheel bij Matt aan: ik heb er meer dan ooit van genoten, en ben eerlijk gezegd een beetje verdrietig dat het er alweer op zit. Nu maar zien of ik het volhoud om te wachten tot het vijfde seizoen in augustus op dvd verschijnt, of dat ik dat laatste seizoen toch maar vast ga downloaden ;)

Heb ook S4 afgerond en is inderdaad ijzersterk, mijn favoriet tot nu toe. Mooi ook hoe aan het eind alles in stelling wordt gebracht voor het volgende seizoen. *****

Offline Profile  

14 Aug 2008, 14:08 

Ben in afwachting van de bezorging van het vijfde seizoen op dvd de eerste vier reeksen opnieuw aan het bekijken. Zit nu bijna halverwege het derde seizoen, en kan er opnieuw geen genoeg van krijgen. Meer dan ooit raak ik ervan overtuigd dat dit hoge niveau door geen enkele andere serie gehaald is.

Offline Profile  

25 Aug 2008, 18:21 

The Wire: Season 5 *****
Had hier en daar wat recensies gelezen die het laatste seizoen wat minder vonden dan de voorgaande vier, maar dat vond ik gelukkig helemaal niet. De toevoeging van een 'inside look' bij de krant maakt het plaatje van een grote stad nog een stuk completer, de verhaallijnen uit eerdere seizoenen worden op een geloofwaardige en respectvolle manier afgewerkt, en korte verschijningen van oude gezichten dragen bij aan het gevoel van afronding. Beetje verdrietig dat het nu echt voorbij is, maar ook prima dat het op zo'n hoogtepunt is geëindigd. David Simon en Edward Burns gaan inmiddels verder met het fantastische Generation Kill...

Offline Profile  

12 Sep 2008, 14:31 

Ik hink een eind achter het peleton, want ik heb zonet pas het tweede seizoen gekeken. Het eerste vond ik wel prima televisie, maar ik zag er niet meteen de 'beste serie ooit' in, wat mensen zich nogal vaak laten ontvallen. Na dit tweede seizoen schaar ik me echter bij de rest - denk niet dat ik al ooit een betere televisieserie gezien heb, torent ver boven het eerste seizoen uit, vond ik.

Offline Profile  

17 Dec 2008, 19:49 

Ik kom helemaal als een lulletje achter de rest aan. Pas vorige week aan "The Wire" begonnen. Hoe heb ik deze serie zo lang laten liggen? Ademloos naar seizoen 1 gekeken en is werkelijk subliem, zwaar onder de indruk.

Offline Profile  

25 Dec 2008, 14:45 

Same Here.

Ik heb de afgelopen maand de eerste drie seizoenen van The Wire bekeken: fantastische televisie. De titel van de serie slaat niet alleen op de aftap-praktijken van het speciale politieteam, maar ook - en waarschijnlijk veel meer - op het netwerk van onderlinge relaties dat tussen de boven- en de onderwereld bestaat. Vrijwel alle personages, zowel de agenten als de criminelen, zijn gelaagd en hebben goede en slechte kanten. Blank en zwart leven en werken naast en met elkaar, minstens twee belangrijke karakters zijn homoseksueel, zowel de agenten als de criminelen worden neergezet als intelligente, strategisch denkende personen.

Het is bijna niet te bevatten dat HBO in de jaren van de Bush-regering een uitgesproken politieke serie als deze heeft weten te creëren. Regelmatig wordt in de serie verwezen naar de War On Terror die alle middelen van de FBI opslokt, waardoor de binnenlandse problemen onaangepakt blijven. Seizoen drie is een polemisch antwoord op de War On Drugs: de schrijvers van de serie presenteren een goed werkend alternatief voor de keiharde repressie: een gedoogzone voor de drugshandel naar Amsterdams model die uiteraard om politieke redenen de nek wordt omgedraaid. En ten slotte is in de serie te zien dat vrijwel alles draait om politiek: vriendendiensten bestaan niet, aan alles hangt een prijskaartje: voor wat hoort wat. Er zijn hooguit twee personages die zich enigszins aan dat stramien onttrekken: McNulty en Omar, niet toevallig de twee meest sympathieke karakters, juist door hun maverick-gedrag.

Het lijkt alsof seizoen drie een afronding is van de verhaallijnen uit de eerste twee seizoenen, en dat de serie hierna een nieuwe start moet maken. Zodra seizoen vier en vijf wat in prijs gaan dalen, ben ik weer van de partij.

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

28 Dec 2008, 20:00 

Was ten tijde van de laatste post al een eind gevorderd in Seizoen 2, en inmiddels ook Seizoen 3 afgerond. Ik denk dat ik even een paar weken rust neem voor ik begin aan seizoen 4 en 5, want ik wil het niet verpesten door overkill.

Het uitstapje richting haven en vakbond in Seizoen 2 vond ik iets minder interessant dan de drugsgerelateerde actviteiten in Baltimore West, maar nog steeds erg goed. Toch blij dat in Seizoen 3 de verwikkelingen rondom Barksdale, Stringer Bell en Omar weer op de voorgrond treden - moet zeggen dat die karakters (en de vele andere personages erom heen) me toch het meeste boeien.

Het zijn trouwens ook niet de minsten die achter de camera staan.
Brad Anderson van o.a. El Maquinista/ The Machinist (2004), Agnieszka Holland van o.a. Europa Europa (1990), Ernest Dickerson, vaste D.P. van Spike Lee en... Timothy van Patten, hoofdrolspeler van o.a. The Class of 1984 (1982).

Offline Profile  

31 Dec 2008, 15:10 

Timothy uit The master

yeah baby yeah

Offline Profile  

31 Dec 2008, 16:18 

Die Timothy Van Patten is inmiddels wel meer bekend als regisseur van televisiedrama dan als acteur in jaren tachtig B-films hoor. Regisseerde 20 afleveringen van The Sopranos, afleveringen van Deadwood, Rome, Into The West en The Wire. Heeft ook al een Emmy op zak. Inderdaad geen kleine jongen.

Las trouwens vandaag in de VPRO-Gids dat Omar het favoriete personage van Barack Obama is...

Zie ook: www.ruiljedvd.nl

Offline Profile  

01 Jan 2009, 12:16 

Indy Goes Bananas wrote:
Die Timothy Van Patten is inmiddels wel meer bekend als regisseur van televisiedrama dan als acteur in jaren tachtig B-films hoor. Regisseerde 20 afleveringen van The Sopranos, afleveringen van Deadwood, Rome, Into The West en The Wire. Heeft ook al een Emmy op zak. Inderdaad geen kleine jongen.

had ik inmiddels al een paar jaar door ;-)

maar the master is het hoogtepunt uit zijn carrière (ironie mag er toch nog zijn in 2009 hoop ik)

Offline Profile  

02 Jan 2009, 23:54 

Indy Goes Bananas wrote:

Las trouwens vandaag in de VPRO-Gids dat Omar het favoriete personage van Barack Obama is...

Was me wel bekend dat Van Patten regisseerde, maar blijft me verbazen - weet ook niet waarom eigenlijk. :wink:

Offline Profile  

22 Jan 2009, 17:46 

Alleen vandaag bij amazon: The Wire - The Complete Series voor iets meer dan $80.

http://www.amazon.com/gp/goldbox/

Offline Profile  

10 Jan 2010, 15:04 

Voor de 2e keer alle seizoenen aan het herbekijken en ik kom er maar niet uit: is dit nou de beste dramaserie ooit of is dat toch The Sopranos? Met dit soort levensvragen ben ik nou de halve zondag bezig...

Offline Profile  

10 Jan 2010, 15:22 

The Wire is beter maar The Sopranos is leuker

Offline Profile  

15 May 2010, 19:57 

Zijn er al meer mensen begonnen aan de nieuwste serie van David Simon, Treme? Heb nu de eerste vijf afleveringen gezien en ik ben er zeer over te spreken! Gelukkig was er laatst al de aankondiging dat er een tweede seizoen gaat komen.

Offline Profile  

17 May 2010, 13:47 

Gister voor het eerst de eerste aflevering bekeken en moet zeggen het smaakt naar meer. 8)

Offline Profile  

07 Jul 2010, 10:16 

Heb het eerste seizoen van Treme inmiddels helemaal gezien, echt helemaal mijn ding! Zal er binnenkort eens een eigen topic voor openen.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 51 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next