Ik gooi minstens één keer per maand de DVD er weer 's in en ik blijf dubbel liggen.
Onderstaande poster heb ik in het halletje van mijn woningkje hangen, ingelijst en wel (de lijst hier is trouwens onderdeel van de poster). Het levert altijd hilariteit op, zowel bij de fans, als bij de weinigen die de serie niet kennen (geloof me, die zijn er).
Afgelopen augustus was ik in New York en kon het niet laten een kleine pilgrimage te ondernemen. Helaas maar ten dele gelukt. Natuurlijk langsgegaan bij Tom's Restaurant op 112th en Broadway, ook bekend van "Tom's Diner" van Suzanne Vega.
Onderstaande foto is niet van mij, maar wel leuk aangezien the Cathedral er ook er ook op staat (van het klokkengelui in Vega's "Tom's Diner").
Tot mijn grote frustratie was Soup Kitchen International, waarop de aflevering the Soup Nazi gebaseerd was, in april 2006 gesloten. Eigenaar Al Yeganeh heeft nu een franchise-keten The Original Soup Man. Daar dan maar een vestigingetje van bezocht, maar The Soup Nazi was er natuurlijk nergens te bekennen. De service was zowaar vriendelijk te noemen, wel goede soep.
En last but not least: de echte Kenny Kramer organiseert tours langs Seinfeld-locaties, maar was in augustus "op vakantie", zoals de site ook al vermeldde. Ik had hem nog wel een mailtje gestuurd en kreeg na een dag persoonlijk antwoord dat hij inderdaad "op vakantie" was, maar of ik voor later wilde boeken. Dat later moet nog komen, maar ik moet hoe dan ook die Kramer een keer in het echt zien.
(Overigens, Seinfeld-locaties afgaan was niet het hoofddoel van de reis, du s de teleurstelling viel wel mee)