Logo

It is currently 19 Oct 2017, 19:58

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
  Breaking Bad
11 May 2009, 16:49 

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Zit nu halverwege het eerste seizoen en ben onder de indruk. Liefhebbers van zwarte humor (een beetje a la Coen Brothers) en series als Dexter en Sopranos moeten zeker gaan kijken. Hoofdrolspeler Bryan Cranston (de vader in Malcolm In The Middle) speelt echt een geweldige rol en heeft vorig jaar al terecht een Emmy gewonnen.

Last edited by jim2873 on 23 Dec 2010, 11:57, edited 1 time in total.

Offline Profile  

16 May 2009, 23:21 

Net lid, en meteen al iets waaraan ik een bijdrage kan leveren. Inderdaad een goede serie, en prachtig geacteerd! Alleen jammer dat het eerste en enige seizoen zomaar in het midden ophoudt, na een aflevering of 7, omdat toen de staking van scenarioschrijvers in Amerika begon. Voor zover ik weet is besloten om serie 1 te laten voor wat hij is en aan een volgend seizoen te beginnen.

Offline Profile  

19 May 2009, 11:56 

Seizoen afgerond, was kort maar erg krachtig. Het einde is inderdaad wat abrupt maar neem aan dat Seizoen 2 gewoon verder gaat waar ze gebleven zijn.

Offline Profile  

03 Jul 2009, 09:18 

Ik heb het eerste seizoen er net op zitten, en ben er ook erg enthousiast over: bring on season two! In tegenstelling tot Showtime, wat er nooit in is geslaagd om ook maar in de buurt van de kwaliteit van HBO-series te komen, lukt het AMC blijkbaar wel met Breaking Bad en Mad Men.

Offline Profile  

02 Jun 2010, 19:58 

Heb de afgelopen weken seizoen 1 en 2 verslonden en ben ook erg enthousiast. Bryan Cranston en Aaron Paul zetten echt geweldige rollen neer en een sterk punt in mijn ogen is dat de makers niet zwichten voor de verleiding om te veel karakters te willen introduceren, maar heel sterk de focus houden op Walt (Bryan Cranston), zijn partner in crime Jesse, zijn vrouw Skyler en zwager Hank. Over levensechte karakters gesproken; er zit meer punch, leed en levenservaring in 50 minuten Breaking Bad dan in Dexter of Weeds bij elkaar.
En door de gangster-perikelen tot een paar korte maar memorabele punches te beperken (Tuco kan zo in de Hall of Fame als meest psychopatische bad guy ever), is de impact des te groter. Een paar zijlijntjes kwamen wat minder uit de verf, zoals Betsy Brandt's vermeende kleptomane neigingen. In seizoen 2 leken de schrijvers zelf ook niet meer te weten wat er mee te doen en de wrap-up van seizoen 2 was wel erg rommelig en abrupt. In tegenstelling tot seizoen 1 waren de makers er nu waarschijnlijk wel van verzekerd dat seizoen 3 er zou komen.

Last edited by Camera Obscura on 03 Jun 2010, 07:56, edited 1 time in total.

Offline Profile  

02 Jun 2010, 20:36 

Camera Obscura wrote:
Bryan Cranston en Jesse Pinkman zetten echt geweldige rollen neer.

Zo geweldig zelfs dat acteur en personage inwisselbaar worden: Jesse Pinkman wordt natuurlijk gespeeld door Aaron Paul, bitch! ;)
Heb net het eerste seizoen voor de tweede keer bekeken, en kon er nogmaals geen zwak moment in ontdekken. Seizoen 3 nadert inmiddels z'n einde, en behoort wat mij betreft tot de allerbeste televisie die ik ooit heb gezien.

Offline Profile  

02 Jun 2010, 21:59 

Ben toevallig deze week ook met seizoen 1 begonnen. Echt een heerlijke serie. Ik volg uit een soort luiheid eigenlijk alleen nog maar HBO series, maar deze serie kan zich daar met gemak aan meten. Lekker onvoorspelbaar, de tijd nemen voor scenes en, tot nu toe in ieder geval (episode 5), een fantastische karakter opbouw. Erg benieuwd naar de volgende seizoenen. Geen idee hoe ze dit interessant gaan houden :)

Offline Profile  

02 Jun 2010, 22:10 

Evidence wrote:
Ik volg uit een soort luiheid eigenlijk alleen nog maar HBO series, maar deze serie kan zich daar met gemak aan meten.

Absoluut: in tegenstelling tot Showtime, dat de ene 'wanna-be' miskleun na de andere voortbrengt (Dexter, Weeds, The L Word, etc.), weet AMC na het uitstekende Mad Men opnieuw een serie op te leveren die het hoogste HBO-niveau weet te evenaren, en eigenlijk zelfs te overtreffen.

Offline Profile  

03 Jun 2010, 07:59 

Dr. Strangelove wrote:
Zo geweldig zelfs dat acteur en personage inwisselbaar worden: Jesse Pinkman wordt natuurlijk gespeeld door Aaron Paul, bitch! ;)

Oh fuck. Aaron Paul natuurlijk. da shit is tight man! Bitch!

Offline Profile  

04 Nov 2010, 00:46 

Seizoen 3 komt niet op dvd/blu-ray? Zie nog steeds niets aangekondigd..

Offline Profile  

23 Dec 2010, 12:00 

Seizoen 2 afgerond, goed hoor. Het einde was wel even een WTF moment, ben benieuwd hoe dit verder gaat verlopen. De torrent maar even snel aanslingeren.

Offline Profile  

24 Dec 2010, 18:01 

Dr. Strangelove wrote:
Seizoen 3 nadert inmiddels z'n einde, en behoort wat mij betreft tot de allerbeste televisie die ik ooit heb gezien.

Eerste episode gekeken van S3 en begint gelijk goed.

Die introductie van die 2 badass mexicanen, geweldig, dat belooft wat!

Offline Profile  

30 Dec 2010, 18:21 

en ook S3 was weer fantastisch.

nu wachten tot juli voor S4.

Offline Profile  

03 Jun 2011, 14:26 

17 juli beginnen we weer!

Offline Profile  

Re: Breaking Bad
20 Jul 2011, 17:58 

Sterke start van S4!

Offline Profile  

20 Jul 2011, 18:00 

jim2873 wrote:
Sterke start van S4!

Zeker! In elk geval een zeer memorabele scene.

Offline Profile  

19 Aug 2011, 14:27 

Na dit seizoen komen er nog 16 afleveringen is onlangs bekend gemaakt. Goed nieuws, kunnen de makers de serie tot een mooi einde brengen.

Offline Profile  

19 Sep 2011, 20:53 

yup ik heb het zeker ook liever zo! S4 word ook weer grover met elke episode :)

Offline Profile  

28 Sep 2011, 08:57 

Heer sterk seizoen tot nu toe, enige minpunt; de omslag van een aantal personages komt niet geheel geloofwaardig op me over.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]