Logo

It is currently 19 Oct 2017, 18:29

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
  Geziene films / Recensies
24 Jan 2006, 17:41 

Na een kort maar hevig overleg met een medeforummer ben ik tot de conclusie gekomen dat een kleine verandering in aanpak wel eens positief kan uitwerken zodat het forum levendig blijft.

Nu wordt er voornamelijk gepost in de 'Welke film heb je gezien' thread wat op zich niet zo heel veel toevoegt aan het forum. Het idee is om voortaan een apart topic te openen in het genres/stromingen gedeelte als je een film hebt gezien. Uiteraard het liefst met een bondige (of een zeer uitgebreide mag natuurlijk ook) recensie erbij en misschien een leuke screenshot. Op deze manier ontstaan er makkelijker discussies over films en komen er verschillende visies van een film in 1 topic terecht. Een topictitel met de titel van de film en jaartal lijkt me handig. bv: The Matrix (1999)

Voor meer prominente regisseurs met meerdere belangrijke films kan er evt. een regisseurstopic gemaakt worden waarin ook reviews gepost kunnen worden.

In het '10 Second Reviews' topic kunnen korte, bondige recensies geplaatst worden als je geen zin of tijd hebt om er meer woorden aan vuil te maken.

Last edited by jim2873 on 13 Feb 2006, 12:47, edited 2 times in total.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 17:43 

Lijkt me prima :mrgreen:

Offline Profile  

24 Jan 2006, 17:59 

Goed plan. Was al van plan om uitgebreider te gaan schrijven over dingen die me echt boeien...

Offline Profile  

24 Jan 2006, 19:25 

Ben het er mee eens dat dit bevorderlijk is voor een overzichtelijke discussie. Moet zeggen dat ik nu idd wel eens twijfelde tussen een nieuw topic of de 'Welke film'-thread.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:06 

Ik vind het een prima idee. Dan gaan we het vrolijk over een andere boeg gooien :D

Ik zit dan wel met het volgende: is het de bedoeling dat als het om een film van een belangrijke regisseur gaat (waarvan naar verwachting redelijk veel films gekeken zullen worden hier), een algemeen topic over de regisseur te openen (waar dus alle films van die persoon bediscussieerd gaan worden) of echt voor iedere aparte film een eigen topic? Voor beide opties is wat te zeggen denk ik.

Gekeken films

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:22 

Volgens mij is het beter voor elke film een aparte topic aan te maken EN een topic per grote cineast (als dit haalbaar is). Dan kan in het tweede geval over de cineast specifiek gepost worden, terwijl je toch ook je mening over een specifieke film van die cineast kwijt kunt. Anders wordt het nogal een warboel vrees ik, waarbij de discussies over de verschillende films van een cineast door elkaar zou kunnen gaan lopen...

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:27 

Voor regisseurs die meerdere interessante films hebben gemaakt zie ik liever 1 centraal topic. Dus liever een 'Woody Allen'-topic dan een 'Purple Rose of Cairo'-topic. Alle relevante Allen-posts blijven op die manier gebundeld en makkelijk vindbaar. Dat geldt ook voor bepaalde soorten films zoals westerns en film noirs.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:30 

spielberg_rules wrote:
Volgens mij is het beter voor elke film een aparte topic aan te maken EN een topic per grote cineast (als dit haalbaar is). Dan kan in het tweede geval over de cineast specifiek gepost worden, terwijl je toch ook je mening over een specifieke film van die cineast kwijt kunt. Anders wordt het nogal een warboel vrees ik, waarbij de discussies over de verschillende films van een cineast door elkaar zou kunnen gaan lopen...

Daarom kun je juist beter niet verschillende topics hebben. Als je over een film praat praat je toch al snel over de regisseur.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:32 

melville wrote:
Voor regisseurs die meerdere interessante films hebben gemaakt zie ik liever 1 centraal topic. Dus liever een 'Woody Allen'-topic dan een 'Purple Rose of Cairo'-topic. Alle relevante Allen-posts blijven op die manier gebundeld en makkelijk vindbaar. Dat geldt ook voor bepaalde soorten films zoals westerns en film noirs.

Denk dat je 't een beetje gevoelsmatig moet doen, enige belangrijke lijkt mij te zijn dat je 't doet buiten een ellenlange discussie-onvriendelijke "wat heb je net gezien"-draad.

Offline Profile  

24 Jan 2006, 20:50 

Regisseurstopics kunnen uiteraard gewoon blijven. Het is vooral een aansporing om wat meer topics te openen over films ipv in een thread waar ze na een dag eigenlijk weer uit het oog zijn.

Als je liever alleen een score geeft met 1 zin erbij dan is het ook prima, heb ook niet altijd zin om er meer van te maken. Sommige mensen schrijven nu al aardige stukjes in de '...gezien' thread en daar zouden wat mij betreft beter aparte topics voor gemaakt worden.

Offline Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ]